• Lilja 82

    Delfinslakt - Taiji, Japan.

    VARNING FÖR MKT STARKT KLIPP.





    Varje år mördas/slaktas mer än 25.000 delfiner i Taji, Japan. DETTA MÅSTE STOPPAS.
    Vi måste stå upp för dessa underbara intelligenta varelser och ej finna hos i detta. Vi och många andra ute i världen kämpar för att detta ska få ett slut men vi behöver DIN hjälp också. Delfiner mår inte bra och ska inte leva i fångenskap. -- (Värt att tillägga är att jag kämpar för alla djur på olika vis och inte bara för delfinerna.) --

    Vad ni kan göra är, bojkotta djurparker som har ett delfinarium, delfinerna som finns där kommer sannolikt från Taiji. I grund och botten handlar det om pengar och djurparkerna är en del i denna galenskap eftersom folket efterfrågar delfiner.

    djurensratt.se finns det protestmail att skicka till bla Kolmården.
    Har ni sett dokumentären The Cove, om inte SE DEN / rekommendera andra att se den.
    Prata!

    Här kan ni även skriva i en global protestlista som bla ska överlämnas till Obama.
    apps.facebook.com/causes/petitions/252  ---- (Måste vara medlem i FB för att skriva under.)

    Snälla ni som läser detta, blogga om det! Protestera, kämpa.

    Jag personligen blir så illa berörd av detta och mitt hjärta brister för att jag vet att imorgon kommer dom åka ut med sina båtar och jaga in dom i viken och sticka dom tills dom blöder till döds.
    Detta pågår mellan september - mars, varje år.

    På Sea Shepherd's sida ( www.seashepherd.org/dolphins/cove-guardian-reports/ ) är det frivillga människor som dokumenterar och uppdaterar varje dag.

    www.earthisland.org/blooddolphins/ finns det också lite info.

    Varje människa kan göra lite - tillsammans gör vi något stort.

  • Svar på tråden Delfinslakt - Taiji, Japan.
  • Lilja 82
    puss skrev 2011-01-02 19:30:27 följande:
    jaha, ojoj. det är massor med djur som slaktas. hela tden.
    Absolut det är det, men det gör det inte mindre hemskt.
  • rosyposy

    Inte för att underskatta eller nedvärdera ditt engagemang men varför är detta värre än tex slakt av kor, grisar och lamm?

    Att kalla det för mord är att disney-fiera det hela och gör tyvärr att ditt budskap känns en smula barnsligt.

  • rosyposy
    Lilja 82 skrev 2011-01-02 19:32:40 följande:
    Absolut det är det, men det gör det inte mindre hemskt.
    Varför är detta värre då?
  • Lilja 82
    rosyposy skrev 2011-01-02 19:33:21 följande:
    Varför är detta värre då?
    Ja, jag kanske är barnslig. Jag tycker att detta är värre pga sättet dom gör det på. Dom ger dom en plågsam död.
    Ska man slakta ett djur tycker jag att det ska gå så snabbt det bara går. Detta sätt är inte ok.

    Delfiner är väldigt känsliga och medvetna djur.
  • Afrodisiac
    Lilja 82 skrev 2011-01-02 19:32:40 följande:
    Absolut det är det, men det gör det inte mindre hemskt.
    Nej, så varför ska vi fokusera på just delfiner?
  • Afrodisiac
    Lilja 82 skrev 2011-01-02 19:42:15 följande:
    Ja, jag kanske är barnslig. Jag tycker att detta är värre pga sättet dom gör det på. Dom ger dom en plågsam död.
    Ska man slakta ett djur tycker jag att det ska gå så snabbt det bara går. Detta sätt är inte ok.

    Delfiner är väldigt känsliga och medvetna djur.
    Är det att de slaktar, sättet de slaktar på eller att det handlar om delfiners egenskap som djur som gör att du tycker att man ska engagera sig?
  • Lilja 82
    Afrodisiac skrev 2011-01-02 19:51:23 följande:
    Är det att de slaktar, sättet de slaktar på eller att det handlar om delfiners egenskap som djur som gör att du tycker att man ska engagera sig?
    Att de slaktar - delfinkött är i princip oätligt pga dess höga kvicksilverhalt.

    Sättet de slaktar på är grymt och onödigt.

    Delfiner är som jag skrivit tidigare ett av de mest intelligenta djuren på jorden.

Svar på tråden Delfinslakt - Taiji, Japan.