• Aedea

Hemsk granne - misstänker att barn far illa

Vi har en granne som behandlar sina barn illa. Det är väldigt lyhört och vi hör henne dagligen skrika och svära åt sina barn. Jag har inte hört att det har förekommit ren fysisk misshandel men jag anser att hon utövar psykisk misshandel genom att tala på det sättet till sina barn. Jag har varit uppe och pratat med henne ett par gånger och hon blir väldigt spak. Dessa gånger tycker jag att det har lugnat ner sig ett tag,men sedan är det igång igen några dagar senare. Jag vet att barnen har stödfamiljer eftersom hon gärna sitter på sin balkong och pratar i telefon om det mesta.
    Jag vet inte vad vi ska göra. Det skär i hjärtat på mig när jag hör hur barnen blir tilltalade och behandlade. Jag misstänker att det handlar om något slags missbruk, har dock inte sett henne berusad. Men hon är inte ofta ute skall jag tillägga eftersom hon skickar ut äldsta dottern för att ta hand om syskonen eller om det är något problem.
    Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Hemsk granne - misstänker att barn far illa
  • Duoo

Jag hade gett henne ett ultimatum: Nästa gång du hör henne bära sig åt så ringer du polisen eller någon annan myndighet.

• en grönsak

Tycker också att du ska fråga soc om råd.. Att prata med henne hjälper tydligen inte så då får nån annan hjälpa till.
    Förmodligen far barnen illa på ett eller annat sätt och det ska de inte behöva göra när det finns hjälp att få,om nån bryr sig om att hjälpa till!

Svar på tråden Hemsk granne - misstänker att barn far illa