• LOTTAAA

Tjej 2,5 år 1 meter lång!!

Hur långa är era 2-3 åringar??

Är orolig för min tjej, hon är ca 1 meter lång nu.. bara växer och växer.. enligt hennes tillvätkurva så kommer ju hon att bli huuuuuuuuur lång som helst :-S

Nån som varit med om samma.. kan det stanna av sen och de andra kan växa ifatt henne sen, eller :-S

Hur långa är era?

• Svar på tråden Tjej 2,5 år 1 meter lång!!
  • Jessa med 3

Vår tjej är lika lång och lika gammal - lång och snygg!

• Therese6699

Vår 3-åring är 108 cm, iofs en kille.

• Lumo

Min son fyller 2 i mars o är väl sissådär runt 95 cm nu kanske. Var 57cm när han föddes o har fortsatt lugga två streck över längdkurvan sen dess, tom gått upp 2,5streck över "normalen". Lång o smal. Lite orolig för det där med bilbarnstolarna, hur 17 får han plats där till 4år. Han får lägga benen på ryggen. Hehehe. Han sitter ju redan med böjda ben trots stora bilar o bra rymliga barnstolsmodeller. Puh

• Emmie T

Vår lillkille som blir 2 år nu i januari spränger även han alla kurvor. Han var 91 cm lång vid 18 månader och är nu säkerligen inte långt ifrån 1 m. Varken jag eller pappan är särskilt långa så det är lite förvånande... BVC tror att han kommer bli L Å N G.

Frustrerande är att det är väldigt många som tror att han är så mycket äldre än vad han är. Han ser ut som en 3-åring men är inte på något sätt på en 3-årings utvecklingsnivå, vilket gör folk förvirrade. Jag upplever det som att många ställer sig lite frågande till varför han sitter i vagn/barnstol och kanske inte uppför sig mer moget då han ju ser så mycket äldre ut än vad han är...

Tröstar mig med att det är en lång och snygg kille vi har. Ingen som kommer att se ner på honom i första taget!

♥ Carl-William 20090122 ♥
  • Puma87

Min dotter är 2år och 3månader och var på 2års kollen 96cm lång Hon var 48cm vid födseln och enligt kurvan lär hon bli runt 180cm

Kitty 081003
  • martinan

Oj ja det verkar vara långa barn ni har!! själv oroar jag ihjäl mig för min snart 5 åriga son som är 98 cm. :-/ Men det gäller nog att bara strunta i, dem blir så långa dem blir helt enkelt. det kanske går i perioder med växandet. era växer mycket nu och min kankse börjar växa snart :)

• Shasti

2,5 år och ca 94 lång. Har aldrig fallit mig in att oroa mig för att hon ska bli för lång. Det är klart de stannar upp i nån lagom längd. Tillväxten sker ju inte kontinuerligt utan i ryck.

• Northman
    martinan skrev 2011-01-02 22:00:56 följande:
    Oj ja det verkar vara långa barn ni har!! själv oroar jag ihjäl mig för min snart 5 åriga son som är 98 cm. :-/ Men det gäller nog att bara strunta i, dem blir så långa dem blir helt enkelt. det kanske går i perioder med växandet. era växer mycket nu och min kankse börjar växa snart :)
    Min dotter var 99 cm på 5 årskontrollen och 116,5 cm på 5½ årskontrollen, så dom kan ha riktiga växtspurtar ibland
  • Jeda

Min minsta dotter är en bit över 1 m och knappt 2½ år. Så lång kommer hn nog att bli :D Upplever dock att många barn i dag är längre än oss 70-talister.... Hon kommer säkertt att stanna av runt 12 års åldern så de andra hinner ifatt :) Kolla bara på skolfoton i sjuan: där är ofta tjejerna längre än killarna, medan sen i åttan är grabbarna huvudet högre.

Hon tas ofta för att var runt 4 år, dels för hennes längd men också för att hon pratar bra, mycket och flerordsmeningar. Är väl fördelen med att he äldre syskon :) Hon är dessutom rätt tidig fysiskt, klättrar, hoppar och klara nästan av tvåhjulingen.....

• 010306

Mina tjejer var 89,5 cm ( 2 av dem ) & en av dem var 92 cm vid 2 1/2 år.
    Minstingen var 100 cm på sin 4 årskoll men hon ligger väll nån kurva under medel

• Thessla

Min dotter var 94 cm när hon var 2 ½  år och nu när hon är dryga 3 ½  är hon bara 98,5 så hon har med andra ord inte växt så mycket det sista året.

~ du är din egen lyckas smed ~
  • martinan
    Northman skrev 2011-01-02 22:19:03 följande:
    Min dotter var 99 cm på 5 årskontrollen och 116,5 cm på 5½ årskontrollen, så dom kan ha riktiga växtspurtar ibla
    oj oj. det var inte illa växt på 6 månader!!!
    helt otroligt ju!!
  • vampyria2

Min äldsta var 104 cm när hon var 2.5 år, i dag är hon 170 cm och är 18 år, alla sa jämt att hon kommer ett bli sååå läng men det blev hon som sagt inte Solig

• Nej till Anton Ewalds nya mobi

Min äldsta kille är 20 år och normallång. Min äldsta tjej är 17 år och 239 cm. Enligt doktorn ska hon bli 251,3 com lång när hon är fullvuxen.

Nä, jag bara skoja! Båda är normallånga.

Svar på tråden Tjej 2,5 år 1 meter lång!!