• Lovely Miia

Rastlös, fler som haft eller har de så?

Hej!

Jag e gravid i vecka 26+0 med mitt andra barn o har senaste veckan fått en känsla av rastlöshet i kroppen..

När jag sitter i soffan måste jag ändra läge jämt för de känns som om jag inte kan sitta still..
    Har svårt för att komma till ro helt enkelt..
    Likaså när jag ska sova...
    vrider o vänder mig o sover väldigt oroligt..

är de normalt?
    Minns inte jag hade de så med sonen

• Svar på tråden Rastlös, fler som haft eller har de så?
  • FlerbarnsmammanEva

Hej!
    Jag är i vecka 32 och väntar mitt 6:e barn. Jag känner oxå så ibland. Inte varje dag men ofta. Känns som om det pirrar i benen och svårt att andas så jag måste ändra ställning. Jag tror att det är normalt. Jag tror att det är för att man är svullen i kroppen. Det är i alla fall inte farligt.

Lycka till!!!

• Lovely Miia
    FlerbarnsmammanEva skrev 2011-01-03 09:58:32 följande:
    Hej!
    Jag är i vecka 32 och väntar mitt 6:e barn. Jag känner oxå så ibland. Inte varje dag men ofta. Känns som om det pirrar i benen och svårt att andas så jag måste ändra ställning. Jag tror att det är normalt. Jag tror att det är för att man är svullen i kroppen. Det är i alla fall inte farligt.

Lycka till!!!
    tack för ditt svar =)
    Är rätt irriterande ibland, haha
  • Clotilda

Åh ja... Har knappt sovit inatt på grund av att kroppen inte kunnat slappna av. Har varit tvungen att gå upp och röra på mig flera gånger för att få det att sluta pirra. Så otroligt frustrerande, men inte särskilt ovanligt som jag förstår det. =) Och övergående, det är det viktigaste. Hehe.

• Lovely Miia
    Clotilda skrev 2011-01-03 12:50:23 följande:
    Åh ja... Har knappt sovit inatt på grund av att kroppen inte kunnat slappna av. Har varit tvungen att gå upp och röra på mig flera gånger för att få det att sluta pirra. Så otroligt frustrerande, men inte särskilt ovanligt som jag förstår det. =) Och övergående, det är det viktigaste. Hehe.
    ja får ju hoppas de går över snart... e väldigt jobbigt att inte kunna slappna av o somna, utan man ligger o vrider o vänder sig till kl 3, halv 4 på morgonen =(
  • Clotilda
    Lovely Miia skrev 2011-01-03 12:55:04 följande:
    ja får ju hoppas de går över snart... e väldigt jobbigt att inte kunna slappna av o somna, utan man ligger o vrider o vänder sig till kl 3, halv 4 på morgonen =(
    Ja, det är väldigt jobbigt. Men jag tänker också att eftersom det inte går att sova i det tillståndet så ska jag inte försöka tvinga fram sömnen heller. Gör något annat - läs, titta på teve, lös korsord, något som inte ökar på frustrationen i och med att du ligger och tänker JAG MÅSTE SOVA NU. Avslappningsövningar kan man alltid göra. När man ligger och spänner och slappnar av i olika delar av kroppen. Om det inte hjälper mot krypningarna kanske det i alla fall stärker psyket. =)
  • Lovely Miia
    Clotilda skrev 2011-01-03 13:02:33 följande:
    Ja, det är väldigt jobbigt. Men jag tänker också att eftersom det inte går att sova i det tillståndet så ska jag inte försöka tvinga fram sömnen heller. Gör något annat - läs, titta på teve, lös korsord, något som inte ökar på frustrationen i och med att du ligger och tänker JAG MÅSTE SOVA NU. Avslappningsövningar kan man alltid göra. När man ligger och spänner och slappnar av i olika delar av kroppen. Om det inte hjälper mot krypningarna kanske det i alla fall stärker psyket. =)
    Jo, men jag måste sova, iom jag har en 3åring oxå att passa o min sambo (ej min sons pappa) jobbar natt o han sover om dagarna...

Men jag e barnledig varannan vecka så då kan man sova länge =)
  • Fridayyy

Testa GRAPEFRUKT mot myrkyrpningar. Jag får också så ibland, och innan har grapefrukt funkat. Jag började innan att spola fötterna i iskallt vatten men det hjälper ju bara en liten stund. Men det är ett ämne i grape som hjälper. Jag brukar äta en halv på eftermiddagen. Jag har haft problem i mina två tidigare graviditeter och det börjar komma nu igen. Är i v. 21.

• Lovely Miia
    Fridayyy skrev 2011-01-03 13:05:20 följande:
    Testa GRAPEFRUKT mot myrkyrpningar. Jag får också så ibland, och innan har grapefrukt funkat. Jag började innan att spola fötterna i iskallt vatten men det hjälper ju bara en liten stund. Men det är ett ämne i grape som hjälper. Jag brukar äta en halv på eftermiddagen. Jag har haft problem i mina två tidigare graviditeter och det börjar komma nu igen. Är i v. 21.
    Ja,de ska man kanske testa??
    Jag som älskar grapefrukt med, så de borde ju vara värt o testa
  • Clotilda

Haha. Först funderade jag vad jag i hela friden skulle göra med grapefrukten, gnugga mig med den? =) Men ja, jag ska prova att äta en halv på kvällskvisten. Det är väl ok med lite socker på?

• Fridayyy

Jaja, ta socker om ni vill, tror inte det har nån betydelse.

Svar på tråden Rastlös, fler som haft eller har de så?