Bo längs blå linjen i stockholm, tex Akalla?
Hur är det egentligen att bo ute de ökända förortena väster om stan, Akalla etc? är det verkligen så illa som folk målar upp?
Är en sk utlandsvensk som nu planerar att återvända till Sverige efter 12 år i England.
Att hitta bostad i Stockholm är ju ett välkänt problem, har plats på ca 4,5 år i Sthlm Bostadsförmedling. Troligast är väl att man får en lägenhet ute i förorten.
Jag är van att bo i ett mångkulturelt samhälle där olika nationaliteter och religioner lever sida vid sida. Känner att det viktigaste är att det är lugnt och att man kan gå hem ifrån t-banan på kvällen.
I min erfarenhet i england blir det oftast bråk mellan gäng och som "neutral" person har jag aldrig känt mig hotad i de förorter utanför London som jag bott i. Största problemet är sk "chavs", britiska motsvarigheten till White Trash som inte jobbar, andvänder och säljer droger, lever på mer eller mindre organiserad kriminell aktivitet.
Hur säker känner man sig i en förort till stockholm?
Är det stökigt eller är det pga att det är mångkulturellt som gör att det är enklare att få lägenhet där?
Blir liksom lite mörkrädd när man läser om den ökande smygrasismen hos svenska folket och undrar om det är det som påverkar ryktet om dessa förorter.