Bättre med smoothie till min 10,5 mån? O vad göra av? tips tack!!
Ja först funderade ag på om välling el ersättning var bäst som mellanmål till min son, han är liksom inte mellanmålstypen men ändå jätte hungrig på eftermiddagen. Hittills har han fått 210 ml ersättning på eftermiddagen.
Han är u väldigt stor med snart 12,5 kg och sina 75 cm så han behöver ju inte gå upp i vikt direkt..
Jag vill ju inte göra honom "onödigt fet" och han äter u bra med vanlig mat så massa ersättning och välling på det kanske inte är det ultimata. Då var min tanke att smoothie kanske är en bra idé o mättar lika mkt? Men tror ni att han kanske ökar ännu mer i vikt av det? Ja klart han ska få följa sin kurva men som sagt, behöver inte göra honom onödigt fet när han faktiskt redan äter bra med mat. Så vad skulle ni säga är bäst ur den aspekten välling/ersättning eller smootie? Vad ska jag isf göra smootihe på?
Kan jag ta vanlig naturell yoghurt o frukt o mixa? Hur mkt är "lagom" att isf göra i ordning? Turkisk yoghurt är u kanske lite onödigt fet o kanske inte det bästa att göra smoothie på?
Skulle behöva lite tips! :)