• Novemberstjärnan

Sonen börjat säga till när han gjort i blöjan!

Är det ett tecken på att han är redo för pottan?
    Han är 2år och en månad gammal..
    Hur går man smidigast tillväga för pott träning?
    Har en potta som spelar melodier från ficher price.
    Hur blir dem torra på natten?

tack för hjälp! 

• Svar på tråden Sonen börjat säga till när han gjort i blöjan!
  • Rocktroll

Jag undrar samma sak. Min dotter på 20 mån säger alltid till nu, men hon HATAR pottan och börjar skrika så fort jag ens visar den Obestämd

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Jessa med 3

Låt barnet gå utan blöja och prova pottan, men vill h*n inte, låt det vara! När det fungerar bra på dagen och nattblöjan är torr under en period så kan man prova att ta bort den, men var beredd på bakslag... Plastad frotté is da shit!

Vår 2,5-åring vill numera ha ny blöja efter varje droppe kiss, vill gärna sitta på toa (våra barn har ratat potta, vi har toaring istället) och verkar vilja sluta med blöja nu. Våra söner var ca ett år senare än hon med att visa intresse, men lärde sig på en vecka och var torra på natten ungefär samtidigt.

• MassiiMotoo

Precis, börja med att ta av blöjan och låta barnet gå i trosor eller kallingar. Det kommer att hända olyckor så var beredd med mopp och extra kläder.
    Sen är det bara att köra. Barnet visar dig med tydligt om denne är redo. Vi fick göra flera försök med min 3½ åring. Provade först när han var två år, sen när han var 2½ år sen när han var 3 så bara släppte det. han Ville INTE ha blöja mer och gjorde alla sina behov i pottan.
     Först had han blöja på natten, men en dag bara så sa han att han INTE ville ha blöja på natten mer!

Han var jätte bestämd, och så fick vi ha sådan väteskydd i sängen. En olycka har hänt sen dess och det är över 6 mån sen han blev blöjfri..

Svar på tråden Sonen börjat säga till när han gjort i blöjan!