Nintendo? Gameboy? Vad passar 3,5 åring?
Ska resa bort med mina 3,5 åriga tvillingtjejer och behöver hitta bra grejer de kan roa sig med på flygresan. Vilken spelkonsol fungerar bäst för så små barn och vilka spel klarar de av att spela?
Ska resa bort med mina 3,5 åriga tvillingtjejer och behöver hitta bra grejer de kan roa sig med på flygresan. Vilken spelkonsol fungerar bäst för så små barn och vilka spel klarar de av att spela?
Har ingen direkt erfarenhet men vår kille på 3½ lånar pappas iphone och spelar massa barnspel på den, det tycker han är superkul. Vi funderar på att köpa en ipod til honom när han fyller....Annars är bärbar dvd ett hett tips på lång flygresa, räddade vår thailandsresa för 1½ år sen...=O)
Dottern på tre har tagit hem mosters Nintendo DS, med Super Mario 64 spelet. Det tycker hon är kul!
Dottern (4 år) fick ett Nintendo DS i julklapp och tycket det är kul! Hade klarat det som 3,5 åring också. Annars älskar hon alla typer av pussel på min xperia också.
Min dotter har oxå nds med spelet Miffys värld.
Det är det enklaste spelet man kan hitta bland ds-spelen.
Annat kul i bilen är att ha mycket stickers (klistermärken) och papper så de kan sitta och klistra lite.
Tycker att små barn exponeras alltför mycket och tidigt för dataspel. Det hämmar deras fantasi och passiviserar dem. En pysselbok, ett enklare pussel eller några ark ritpapper och kritor kan sysselsätta dem i timmar. Böcker typ nicke nyfiken, pippi eller bing (som de kan läsa och förstå själva). Ordna en egen flippbok med egna tagna fotografier på saker de gillar som t ex dig, varandra, platser de varit, saker de gjort...
Min 3-åring fick ha med sig löjliga mängder pyssel och böcker på flyget till Italien. Inga dataspel här inte.
Tycker bara det är tragiskt att så små barn ska ha Ipods, Iphones, NDS, PSP och sånt dyrt skit.