• Anonym

Tidigt VUL, hur lång väntetid? Stockholm

Jag försöker hitta en ultraljudsklinik i Stockholm som utför VUL utan remiss. Anledningen till det är att jag just fått veta att jag är gravid och måste få reda på hur långt gången jag är. Jag har oregelbunden mens, så jag kan inte gå efter det.

Det finns i tankarna på abort också, så tiden är lite knapp. Måste liksom veta i vilken vecka jag är i.

Ni som bokat VUL av den ena eller andra anledningen, var bokade ni och hur lång väntetid var det?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Tidigt VUL, hur lång väntetid? Stockholm
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-03 12:59:07 följande:
    Ring närmsta gynakut.
    Men tar de emot då? Jag har ju inga akuta besvär?
  • Anonym

Om inte annat hjälper de dig rätt inom vården. Kvinnokliniken eller vad det kan vara, jag vet inte...

• Anonym

Du får berätta att du är gravid men vet inte om du vill behålla det så borde dom ta emot dig fort.

• sSARAa

mamma mia kliniken.
    Jag ringde en tis och fick tid på sön.
    De har kvälls och helg öppet.
    Kostar 500kr för ett tidigt UL.

• sSARAa

Men du kan alltid ringa sesam kliniken på KS.
    Berätta att du inte vet om du vill behålla eller inte så får du tid snabbt.

• Anonym

Ring gyn och säg att du funderar på abort och att du inte vet hur långt gången du är...
    Där jag bor måste man även prata med en kurator vid läkarbesöket för abort.

• McIris

Ultragyn vid Odenplan har jag gjort VUL vid alla 3 mina graviditeter. Fick tid inom några dagar.

• Anonym

Ultraljudbarnmorskorna i Liljeholmen gör tidiga UL/VUL. Det kostar 600 kronor och du behöver ingen remiss. Jag fick tid 3 dagar efter att jag ringde

• Anonym

Tack för alla svar! Kollade samtliga ni föreslog och fick en tid på Aleris Spec. mott. tidigare idag faktiskt. Dock såg hon bara en blodansamling och hinnsäck som bara var 3,5 mm i femte veckan. Hon sa att det skulle förvåna henne om det utvecklades till en fullt fungerande graviditet :(

Men som sagt, tack för alla svar!

Svar på tråden Tidigt VUL, hur lång väntetid? Stockholm