Hur räkna ut säkra perioder?
Ja som frågan lyder, hur räknar man på ett ungefär ut säkra perioder? Jag kommer avstå sex en hel vecka då så det räcker att det är tumme pekfinger.
Ja som frågan lyder, hur räknar man på ett ungefär ut säkra perioder? Jag kommer avstå sex en hel vecka då så det räcker att det är tumme pekfinger.
Om du inte kan tänka dig att genomgå en graviditet så ska du inte köra med "säkra perioder".
Men om en graviditet inte är aktuell men ändå välkommen så kör på.
Vi kommer definitivt komplettera med kondom oavsett hur säker perioden än är. Och ja, i vet hur vi ska hantera om utifall att olyckan/lyckan är framme. =)
Så; nån som vet hur man räknar ut säkra perioder på ett ungefär?
Du kan även läsa på om Billingemetoden. Rätt använt är det lika säkert som minipiller.
Kallas även för naturlig familjeplanering.
Man kan även hålla koll på slidsekretet, syns på det när man har ägglossnning. Googla på det.
jag och min kille har aldrig använt skydd, jag vet exakt när jag har ägglossning, ser det på sekretet. och det har funkat för mig.
Säkra perioder -VÄRDELÖST!
Billingsmetoden/Naturlig Familjeplanering FANTASTISKT.
Nåt alla borde lära sig i tonåren, innan man trasslar till sin fertilitet och rytm med syntetiska hormoner.
Med pessaret FemCap kan du samla upp cervixsekretet varje dag och få en väldigt tydlig koll.
www.familjeplanering.se
www.preventivmedel.com
www.beautifulcervix.com
Tiden mellan mens och ägglossning kan vara precis hur som helst. Men tiden mellan ägglossning och mens oftast 14 dagar, ibland 10-16. Individuellt och har att göra med ålder också.
Har man väl haft ägglossning så är det säkert och man vet när mensen kommer.
Men man kan inte veta när ägglossningen inträffar om man inte har koll på sekretet.
Jag får alltid ont i magen vid ÄL och har det ca en dag innan sekretet blir rikligare och tjockare och det håller sedan i sig i några dagar. Så det måste ju vara den mest osäkra perioden eller?