• TeeTee

hur lyckas med handtvätt av vit bh?

Lite pinsamt att en vuxen kvinna ska behöva fråga om detta, men jag har aldrig lyckats få mina bh:ar ordentligt rena vid handtvätt. Skäms Finns det något knep jag inte känner till?!

Det är vita bh:ar, som är infärgade, alltså kan man inte använda blekmedel för att få dem rena. Ska de ligga i blöt hur länge som helst, eller ska man gnugga hårt eller ska man tvätta dem varje dag, eller hur gör man?

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Svar på tråden hur lyckas med handtvätt av vit bh?
  • Pickeli

Man kör dem i maskin, det gör jag hehe :) Fast på handtvättsprogram!

Men det kanske funkar att lägga dem i blöt med tävttmedel eller klorin en stund? Fast det ksnek sliter oerhört å andra sidan..

Google it!
  • EGON M K L

testa skura lite med barnängens fasta tvål tar bort dom mest ingrodda oljefläckarna till och med

• Emmi27

Spraya med Vanish och gnugga in, lägg i varmt vatten och sen tvättar du den ordentligt i tvättmaskin på handtvättprogrammet. Brukar funka för mig.

• TeeTee

Har inget handtvätt program på min tvättmaskin.Obestämd Eller är det samma som fintvätt?

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Cilly

Om det är fettet (svett) som är problemet är det absolut bästa diskmedel (handdiskmedel). Dvs först diskmedel och låt ligga lite, skölj och tvätta sedan med tvättmedel. Ibland blir det en reaktion mellan kroppskemikalierna och syntetBehåar som gör att de missfärgas å då går det inte att göra något alls däremot. Jag får så under bysten och vid armhålorna dessvärre. Kroppen löser väl upp den där infärgade vita färgen och det blir bara den originalfärg som materialet har kvar.

• Cilly
    Pickeli skrev 2011-01-03 14:25:14 följande:
    klorin en stund?
    Klorin är blekande och ska absolut inte användas på syntet !!!!!!!!!!
Svar på tråden hur lyckas med handtvätt av vit bh?