• Moa38

Får ni ont i tjejmagen innan mens, och isåfall hur många dagar innan.?

När får ni ont när ni skall ha mens? dvs hur många dagar innan mensen kommer får ni ont i magen? Har det visat sig vara mensont eller en bebbe?

Jag får inte ont i magen alls, men nu har jag molnande värk från och till 4-6 dagar före BIM och undrar om det kanske är ett symptom is ig på graviditet. Har inte ömma bröst, men de känns tyngre på något konstigt sätt. Inte som vanligt iallafall.

Jag och sambon var flitiga denna månaden : ) och hade sex tre fyra ggr innan ÄL och någon gång efter. Innan har vi haft sex på ÄL-dagen (om jag inte haft FÖR ont av själva ÄL) har inte blivit tid till det innan med jobba och skola och så, men det har inte tagit sig. kanske det lyckats denna gången.
    Jag har så dålig erfarenhet med RFSU-gravtesten. testade negativt med dem tre dagar innan jag testade positivt med CB vid min förra graviditet.

Någon som tycker att RFSU är bra och som kunnat lite till testresultatet?

Oj, det blev många frågor på en gång.

Kram på er

• Svar på tråden Får ni ont i tjejmagen innan mens, och isåfall hur många dagar innan.?
  • Susie

Jag brukar har rejäl mensvärk, kommer oftast gemensamt med mensen, faktisk inte tidigare. Ont i svanken oxå. Värk har jag haft både med och utan p-piller. Jag har BIM 27:e, men har idag Måndag 21:A mensvärk :)
    Kanske kan det va något! De som har visat sig vara gravida så verkar mensvärk vara det största/vanligaste symtomet så som jag förstått det :)
    Vi får hålla tummarna :)

• Miss Flower

Den gången som jag hade mensvärk innan mensen hade kommit - var den gången jag blev gravid!

Håller tummarna för er!

• Julianna

Jag brukade få lite svag mensmol ca 3 dagar innan mens. Den dag då mensen drog i gång fick jag lite kraftigare mensvärk.
    När jag blev gravid hade jag precis likadant som vid mens, bara det att då började mensmolet ca 2 dagar tidigare. Kram

• illendria

Jag brukar ha värk efter äl fram tom mensen, och sen blir det mensvärk, inte så kul! Det verkar som om det har slutat, för denna gång har jag inte ont alls, lite molvärk då och då kanske, men långt ifrån smärtan jag hade tidigare! Olika från gång till gång för mig alltså.

• StinaLisa

Jag brukar ha tydlig mensvärk i två dagar (framför allt mornarna) före mens. Sedan har jag inte speciellt mycket ont under mensen. Och då har jag ändå endometrios.

Men om man inte brukar alls ha ont före mens så kan det ju vara ett tecken på något roligare Hoppas för din skull!

• Sigrid

Jag känner inget förän ca 10-20 minuter innan mensen sätter igång. Väldigt skönt att slippa ha ont innan. Däremot har jag väldigt ont när mensen väl börjat.

Kram

• cjn

Brukar få mensvärk 1-2 dagar innan mens men denna månad har jag haft molvärk av och till sedan ÄL, har inte BIM förrän runt den 30/6 så man kan ju hoppas!

• Puppy070

Jag kan känna lite 2-3 dagar innan, men sen samma dag som mensen kommer så gör det mycket ondare...

• Moa38

Trådstarten här

Fortfarande mensont från och till. Undrar Så vad det kan vara. Tuttarna känns oxå konstiga fortfarande. Längtar tills på fredag när jag skall testa mig.
    Håll alla tummar ni har.
    Nu är det vår tur tycker jag. Har försökt sedan i november då jag fick MA. Dax för ett + helt enkelt!!!

Kramis på er

• JonnyLover

hej... jag brukar ha ont från ÄL ända fram till mensen kommer, sen brukar jag få ännu mera ont när mensen väl startat...

Svar på tråden Får ni ont i tjejmagen innan mens, och isåfall hur många dagar innan.?