• SweetMama

Hunden läcker när vi är ute...Vad kan det bero på?

Senaste veckan har vi märkt att vår blandrastik läcker urin när vi är ute.Har inte märkt nåt inomhus än...
    Hon kan sitta flera minuter och tvätta o tvätta när vi är ute och när hon ställer sig upp ser man att hon läckt.
    Sen de senaste gångerna igår och idag har vi märkt att hon sitter väldigt länge och kissar...Nån som haft så med sin hund som kanske vet vad detta kan bero på?
    Nu är hon iofs gammal så det kan ju vara ålder...

• Svar på tråden Hunden läcker när vi är ute...Vad kan det bero på?
  • Jezamine

har du låtit någon vèterinär undesökt henne? Om inte? Så varför

Jag är INTE avstängd
  • SweetMama

Puffar...ingen som har nån aning?

• Jezamine
    Jezamine skrev 2011-01-03 18:21:44 följande:
    har du låtit någon vèterinär undesökt henne? Om inte? Så varför
    SweetMama skrev 2011-01-03 18:57:52 följande:
    Puffar...ingen som har nån aning?
    Inget svar på frågan i inlägg 1?
    Jag är INTE avstängd
  • SweetMama

Nu ville jag ju inte ha en massa förmaningar...jag vet väl att vi bör gå till veterinären!!Jag undrade som sagt om nån hade nåt aning om vad som kan vara fel när det blir så...men skit samma.Det är som vanligt på FL...inga riktiga svar bara fördömande och förmaningar.Synd!

• mlinz

Min tik har bråttom när hon kissar, hon sätter sig ner men reser sig nästan direkt, går iväg och kissar :P då kan det läcka droppar en stund efter. 
    När hon löper brukar hon också läcka när hon är ute. Hon är 5 år.

Det är inget löp på gång?
    Om inte, så råder jag dig att gå till vetten som övriga föreslagit 

• Joico

Vi kan ju gissa - men vad hjälper det?
    Du måste ju gå till veterinären oavsett vad vi gissar på.

• Jezamine
    SweetMama skrev 2011-01-04 11:57:54 följande:
    Nu ville jag ju inte ha en massa förmaningar...jag vet väl att vi bör gå till veterinären!!Jag undrade som sagt om nån hade nåt aning om vad som kan vara fel när det blir så...men skit samma.Det är som vanligt på FL...inga riktiga svar bara fördömande och förmaningar.Synd!
    Hur i hela friden skall du få svar du vill ha från oss här som inte är veterinärer? Hur kan du ens häva ur dig något så oförskämt.Är du mån om din hund ring en veterinär.Sluta skäll på oss.
    Jag är INTE avstängd
  • SweetMama
    Jezamine skrev 2011-01-04 12:09:51 följande:
    Hur i hela friden skall du få svar du vill ha från oss här som inte är veterinärer? Hur kan du ens häva ur dig något så oförskämt.Är du mån om din hund ring en veterinär.Sluta skäll på oss.
    Men herregud människa lugna ner dig!Har för det första inte skällt på nån utan bara konstaterat att det är så...
    Frågade bara om nån haft så med sin hund....det är väl ett forum där man ska få fråga saker men ursäkta mig då!
  • Jezamine
    SweetMama skrev 2011-01-04 13:54:25 följande:
    Men herregud människa lugna ner dig!Har för det första inte skällt på nån utan bara konstaterat att det är så...
    Frågade bara om nån haft så med sin hund....det är väl ett forum där man ska få fråga saker men ursäkta mig då!
    Jag lider med hunden inte med dig.
    Jag är INTE avstängd
  • SweetMama
    Jezamine skrev 2011-01-04 13:55:15 följande:
    Jag lider med hunden inte med dig.
    Skaffa dig ett liv istället för att vara här och mucka!
    Hur vet du hur min hund har det?Du vet ju inte ens om jag varit till vet så lägg ner...Lämnar den här tråden för det enda jag ville vara att få höra om nån mer haft så,ite ha nåt expertutlåtande!
  • Jezamine
    SweetMama skrev 2011-01-04 18:13:01 följande:
    Skaffa dig ett liv istället för att vara här och mucka!
    Hur vet du hur min hund har det?Du vet ju inte ens om jag varit till vet så lägg ner...Lämnar den här tråden för det enda jag ville vara att få höra om nån mer haft så,ite ha nåt expertutlåtande!
    Vem är du att döma vilka som får skriva här?
    Jag är INTE avstängd
  • Flygfotogen
    SweetMama skrev 2011-01-04 11:57:54 följande:
    Nu var det väl mest frågor du fick och ett tips från mig. Att spekulera om sådant kan ju vara farligt för hunden så det givna är att söka hjälp hos en veterinär direkt för det ska inte vara så.
  • Jezamine
    Marsch skrev 2011-01-04 18:22:34 följande:
    Nu var det väl mest frågor du fick och ett tips från mig. Att spekulera om sådant kan ju vara farligt för hunden så det givna är att söka hjälp hos en veterinär direkt för det ska inte vara så.
    Du skriver bra.
    Jag är INTE avstängd
  • Jezamine
    Marsch skrev 2011-01-04 18:31:32 följande:
    Jag är facebookskadad så jag letar efter "gilla"-knappen. haha
    Hjärta
    Jag är INTE avstängd
  • sam1

Svar från en som inte är veterinär men dock hundfysioterapeut....

Det känns nästan som urinvägsinfektion.
    Det gör ont och dom brukar sitta länge och kissa. Ibland kommer det bara en droppe.
    Slickandet gör att det kommer in ännu mer bakterier i urinvägarna. Kan komma isamband med löp eller en livmoderinflammation.

En del hundar med tex.spondylos kan ha nervpåverkan av detta. Finns spondylosen i kors och/eller ländrygg kan hunden få svårt att hålla tätt. Den kan helt enkelt bli inkontinent.

Hur gammal är din hund? Äldre hundar kan ju också bli inkontinenta.

Ta med ett urinprov när du åker till veterinären så kan du utesluta detta.
    Skulle provet visa negativt skulle jag göra en röntgen på ryggen....

• SweetMama
    sam1 skrev 2011-01-04 18:42:39 följande:

Svar från en som inte är veterinär men dock hundfysioterapeut....

Det känns nästan som urinvägsinfektion.
    Det gör ont och dom brukar sitta länge och kissa. Ibland kommer det bara en droppe.
    Slickandet gör att det kommer in ännu mer bakterier i urinvägarna. Kan komma isamband med löp eller en livmoderinflammation.

En del hundar med tex.spondylos kan ha nervpåverkan av detta. Finns spondylosen i kors och/eller ländrygg kan hunden få svårt att hålla tätt. Den kan helt enkelt bli inkontinent.

Hur gammal är din hund? Äldre hundar kan ju också bli inkontinenta.

Ta med ett urinprov när du åker till veterinären så kan du utesluta detta.
    Skulle provet visa negativt skulle jag göra en röntgen på ryggen....

Tack Äntligen nån som bara kan ge ett svar utan att döma el predika!!
  • Flygfotogen

Du har nog aldrig blivit dömd eller predikad för om du tror att det är det som hänt här.

• LabLover

Vad har veterinären sagt?

Om det inte är urinvägsinfektion kan det även vara urininkontinens. Är ofta enkelt att medicinera bort.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
Svar på tråden Hunden läcker när vi är ute...Vad kan det bero på?