Jag är inte hundra på vad som gäller för bostadsrätter, men för hus är det så att köparen har en omfattande undersökningsplikt, och säljaren är egentligen bara ansvarig för svek (dvs om köparen har frågat om något och du har ljugit om det egentliga förhållandet) och dolda fel (dvs sådana fel som säljaren oftast inte heller känner till). Dolda fel brukar säljare dessutom friskriva sig från i köpekontraktet. Vad står i ert kontrakt? För hus brukar man ta med en klausul som lyder ungefär "Egendomen överlåtes sådan den av köparen besiktigats", och köparen kan alltså inte komma efteråt och kräva ersättning för sådant som borde ha upptäckts vid besiktning.
Detta gäller som sagt för hus, men vad som gäller för bostadsrätter måste väl gå att kolla upp. På konsumentverkets hemsida hittade jag detta: "Den som sålt bostadsrätten kan inte hållas ansvarig för ett fel efter köpet, om man som köpare missat felet genom att inte undersöka lägenheten noga."
Annars antar jag att det är reglerat i Bostadsrättslagen, kolla på www.notisum.se