Vad är mina rättigheter som kund vid reklamation?
hejsan!
jag fick en blous utav min syster till julklapp men när jag skulle prova den märkte jag att sömen hade gått helt av vid handleden och att den var sliten. Så nu har jag bestämt mig för att reklamera den. Men problemet är, har inget kvitto =(... Och jag hitta en finare blouse i en annan butik som jag hellre vill ha. Men då måste jag få pengarna tillbaka från blousen som är sönder för att köpa den andra bousen. Vad är mina rättigheter i en sån här situation? Har jag som kund rätt att kräva att få mina pengar tillbaka fastän jag inte har något kvitto? Alla lappar och etiketter sitter kvar på blousen.
Jag gick in i butiken idag och skulle reklamera den. Men hon sa att jag skulle få ett tillgodokvitto istället för pengarna tillbaka. Men jag vill inte ha något tillgodokvitto, tycker inte ens om att köp mina kläder från den där butiken (som är en stor klädeskedja by the way).
hur ska jag gå till vägas? jag funderade på att ringa till deras huvudkontor imorgon bitti och klaga och sen ringa till konsumentverket. vad tycker ni?