• vill bli mamma meddetsamma

en silverfisk en gång i veckan ung i barnens sovrum..

Ungefär en gång i veckan, ibland mycket mer sällan kilar en silverfisk över golvet när jag kommer in i barnens sovrum på morgonen i vårt enplansradhus. Kan det då finnas typ jättemycket fukt under golvet..? Eller är det normalt för ett hus..?

• Svar på tråden en silverfisk en gång i veckan ung i barnens sovrum..
  • Kanskedinsyrra

alltså är det radhus så är ju sannolikheten jäkligt stor att det finns fler i hela längan... man kan ju köpa små gröna lådor för myror å se om de försvinner med det, eller köpa typ myrr på sprayflaska å spraya tex på morgonen å sedan vädra innan barnen ska vara där på kvällen... men frågan är ju om inte grannarna gör likadant så lär dom ju vara kvar. har ni en bostadsrättsföreninge så ta upp det där eller ring anticimex å fråga. finns det en så finns det ju fler...

• och

De håller till där det är fuktigt, så jag hade nog försökt lokalisera fukten i första hand. Det är inte alls normalt i sovrum, däremot vanligare i badrum eller under köksbänken.

• flixflax

De livnär sig på kvalster och smuts, ser du dem ofta innan du veckostädar?  En är vanligt i gamla hus. Men får du tex 10 åt gången får du ringa Anticimex. I er hemförsäkring ingår med största sannolikhet bekämpning av skadedjur, ring försäkringsbolaget om det blir aktuellt.

• vill bli mamma meddetsamma

livnär sig på smuts.. hehe jag dammsugar o moppar varannan dag så de är nog rätt hungriga... Vi har inga i badrummet, har sett någon för några månader sen. fattar inte varför de kommer i sovrummet men tänker att de kanske kommer in utifrån.. eller nåt.

Svar på tråden en silverfisk en gång i veckan ung i barnens sovrum..