Kan jag få avlastningsfamilj?
Jag undrar om nån har erfarenhet av att få avlasning med sina barn av kommunen. VIlka är det som får det?
Är ensamstående med två barn tre och sex år. pappan är död sen ett par år.
Senaste halvåret har jag kännt att jag inte orkar med mer. Barnen är det inget fel på dom är "vanliga" ungar. Båda i varsin trottsperiod, sånt som hör till det vet jag. Men min energi är helt slut, jag känner mig som en totalt värdelös mamma och längtar tills kvällen ska komma och dom ska lägga sig. När jag jobbar så känner jag att jag inte vill hämta dom på dagis för det är så jobbigt timmarna mellan hämtning och nattning. Jag skämms så oerhört att jag känner såhär och jag älskar mina barn det vet jag men på senaste tiden har jag kännt mig helt slut, mina känslor är slut och jag är lättirreterad och osäker på om jag ens borde blivit mamma.
Sen när dagen är slut och dom lagt mig så kan jag ändå inte somna för jag har sån ångest. Får tvångstankar och ligger och snurrar hela natten. Sen dag igen, samma visa osv.
Är jag helt ensam om det här?
Har tyvärr ingen hjälp alls med varken barnvakt eller mormor/farmor osv..
Är jätteorolig att den här tråden ska bli väldigt dömmande, att jag är så dålig mamma osv. Därför har jag inte vågat söka om avlastningsfamilj heller, (hur man nu gör) Jag vill inget heldre än att klara av det här men jag har under julhelgen insett att jag orkar faktiskt inte mer nu. Ibland tänker jag att det vore bättre om det varit jag som dog och jag vet att det är hemskt och egoistiskt att tänka så.