stinakrus skrev 2011-01-04 12:01:33 följande:
mitt huskurstips (låter lite läskigt jag vet men det fungerar!!!) - om du vågar, stick ett litet hål på blåsan så fort den vågar visa sig (med en liten synål eller liknande ) doppa en tops i vanlig ättiksprit och.. tryck den mot den spräckta blåsan. Jag lovar, den dör direkt, och ja det svider som f****n, men du slipper den bultande kliande känslan när den växer och munsåret försvinner absout på färre dagar än om den fick göra hela "förloppet" på egen hand. Jag har iaf alltid kört med den här metoden och det fungerar väldigt bra för mig :) (Tips nr 2 - sen jag slutade röka så har min "munsårsfrekvens" minskat otroligt mycket- nästan försvunnit helt- ifall det är någon här som röker. Iofs så kör jag alltid huskuren vid minsta lilla känning, typ duttar en tops m ättiksprit mot så fort det börjar klia, så det kanske är en bidragande orsak till att det aldrig blir några ordentliga munsår)
Det där med att sticka hål på blåsan kör jag oxå med, alltid när det dyker upp en liten jäkel så sticker jag hål p åden, bara det att jag kör med bittermandelolja istället för ättiksprit :)
Funkar skit bra men man ska ju va lite försiktig såklart