• Sorrow

Fått allergisk reaktion mot Corsodyl, AJ! När går det över?!

Alla skriver om hur underbar Corsodyl (munskölj) är mot infektioner i munnen. Visst det hjälper, men efter att jag har använt medlet några gånger så fick jag världens allergisk reaktion på tungan. Känns som att min tunga brinner och jag vaknar på natten av smärtor i munnen. Jag har haft ont i tungan i flera dagar. Jag har mer ont av Corsodyl än av infektionen. 

Finns det nån annan som har fått allergisk reaktion mot Corsodyl och hur länge tar det innan det går över?

ps. Jag har fått penicillin mot infektionen i tandköttet, det har hjälpt mot det men tungan har inte blivit bättre. 

• Svar på tråden Fått allergisk reaktion mot Corsodyl, AJ! När går det över?!
  • Sorrow

jag kommer troligtvis operera bort en visdomstand snart, vad kan man använda istället för corsodyl?

• Jesper f

Jag tror inte att det är Corsodylen du egentligen har problem med, utan att du har ett underliggande virus som spökar, som har med själva infektionen i tandköttet att göra. Det är inte samma sak som en allergisk reaktion. Men är du orolig, ska du givetvis ta upp det med din tandläkare. Men jag har aldrig hört talats om någon som är allergisk mot Corsodyl. Men allt är iofs möjligt.

• Sorrow
    Jesper f skrev 2011-01-04 02:40:20 följande:
    Jag tror inte att det är Corsodylen du egentligen har problem med, utan att du har ett underliggande virus som spökar, som har med själva infektionen i tandköttet att göra. Det är inte samma sak som en allergisk reaktion. Men är du orolig, ska du givetvis ta upp det med din tandläkare. Men jag har aldrig hört talats om någon som är allergisk mot Corsodyl. Men allt är iofs möjligt.
    Jag vet att det är Corsodylen, det till och med står om allergiska reaktioner på Fass som jag läste om efter att det började göra ont. 
Svar på tråden Fått allergisk reaktion mot Corsodyl, AJ! När går det över?!