• Anonym

Vad är det som rör sig i magen???

Nå julafton testade lag svagt svagt + och nu på nyårsafton fick jag missfall.(andra månaden irad) Nu har jag i ca en veckas tid känt konstiga rörelser i hela magen. som små små sparkar. Det var det förste jag tänkte när detta började. Ibland kan man till och med se hur magen rör sig samtidigt. Magen fungerar som vanligt, men det är ju säkert tarmarna som lever sitt eget liv där inne. Men jag kan på något sätt inte släppa tanken att det kunde vara ett barn där inne. Låter korkat jag vet. Detta känner jag hela tiden ifall jag sitter. Ifall att om jag skulle vara gravid, borde det ju vara över vecka 15 innan dess kan man väl inte känna sparkar. Jag har också gått upp väldigt mycket i vikt den senaste tiden. 

Nu undrar jag om det är någon annat som har haft liknande.  

• Svar på tråden Vad är det som rör sig i magen???
  • pigglet

Vet du säkert att det var missfall då? Du skriver andra månaden i rad - hinner du blöda klart, få tillbaks ägglossningen, bli gravid och få missfall igen på en månad? Eller kan det vara så att du är gravid, men har kvar mensen ändå - det har hänt.

Om jag var du skulle jag beställa tid hos en bm, de kan göra ett vul och kolla om du är gravid eller inte, och om allt "kommit ut" om det var ett missfall.

• Anonym

När jag fick mitt första missfall hade jag så ont att jag var tvungen att besöka sjukhus för att få starkare värkmedicin. Dagen efter ville de ha mig på en kontroll och där gjordes ett vul. men inget fanns kvar. detta var då i vecka 5. Nu andra gången borde jag ha varit i vecka  6. och hade kraftiga mansvärkar även denna gång. egentligen nu när jag tänker efter så har det mest kommit brunt tjockt blod. och sista dagen klart rött blod. 

• Anonym

Tarmrörelser kan ibland vara så starka att de känns som fostersparkar. Om man är smal så kan man ibland även se tarmrörelserna utanpå.

• Anonym

Jag är inte smal Oskyldig lite gravid häng kvar efter förra graviditeten

• Anonym (anonymast)

Jag har BMI 28, midjemått på ca 88cm fast jag är kort. Ser ändå tarmrörelserna på magen. Man behöver inte vara smal smal för att tarmrörelserna ska synas.

• pigglet

Om du gjort ett vul för 6-7 veckor sedan, och det då inte fanns någon graviditet alls kvar, så är det inte möjligt att du känner sparkar nu - nej.
    Då återstår tarmrörelser. Väldigt vanligt, du är i gott sällskap! Vi är mååånga som känt sparkar fast vi inte är gravida. Verkar vara mycket vanligt att man gör det i många år efter att man varit gravid. Man kan ju tycka att man borde känna skillnad, när man har känt riktiga sparkar, men det verkar ju vara tvärt om...

• Majskorn

jag har känt "sparkar" senaste halvåret strax innan mens eftersom hjärnan intalat sig att det ska vara en bebis i magen...men eftersom vi haft avbrutet så har jag också vetat att det är inbillning. Nu på första försöket utan att avbryta blev jag gravid på riktigt och är nu i vecka 6...det sparkar mer än någonsin men jag vet ju fortfarande att det bara är inbillning eftersom mitt lilla riskorn inte ens har några ben än =)

Hjärnan spelar spratt, pulsen kan slå hårt nog att magen guppar, tarmarna kan spöka och man kan få som nervryck...det är det jag får iaf =D

Svar på tråden Vad är det som rör sig i magen???