• Bebis sugen

Tjock slemhinna men ingen äl på g?

Behöver era erfaranheter!

Har gått på trippeltur pergotime och gjorde vul idag (dag 14). Det visade inga mogna äggblåsor alls. Men hon tyckte att in slemhinna var ovanligt tjock...Vad kan det bero på?
    Hn pratade om att ev har jag haft äl eller så har jag höga värden av något??

Fick min mens för 2 veckor sedan och blödde 5 dagar. Tyckte mensen avslutades med konstiga flytningar men inte 17 kan jag väl fått l redan då? Har ingen egen cykel och nr pergotime fungerat så har jag haft långa cykler.

• Svar på tråden Tjock slemhinna men ingen äl på g?
  • Hjärtefröjd

Var det ditt första VUL under denna cykel? I så fall är det ju inte omöjligt att du redan ägglossat och att det är därför slemhinnan är tjock.

För att inte missa ÄL brukar jag få göra VUL från dag 11 och fram tills ägglossning, just för att inte missa den.

Med pergo ägglossade jag senast på dag 12 eller möjligen 13. Så hade jag gjort VUL på dag 14 hade det ju precis som i ditt  fall bara ha funnits en tjock slemhinna kvar.

Kommer du att få ta blodprov för att fastställa om ÄL ägt rum?

• Bebis sugen
    Hjärtefröjd skrev 2011-01-04 14:24:32 följande:
    Var det ditt första VUL under denna cykel? I så fall är det ju inte omöjligt att du redan ägglossat och att det är därför slemhinnan är tjock.

För att inte missa ÄL brukar jag få göra VUL från dag 11 och fram tills ägglossning, just för att inte missa den.

Med pergo ägglossade jag senast på dag 12 eller möjligen 13. Så hade jag gjort VUL på dag 14 hade det ju precis som i ditt  fall bara ha funnits en tjock slemhinna kvar.

Kommer du att få ta blodprov för att fastställa om ÄL ägt rum?
    Jag gör alltid bara 1 vul kring dag 14.
    Har ingen möjlighet att göra mer då jag måste åka 26 mil för att komma till min privat klinik.( både en kostnad och tidsfråga)

Jag brukar göra ett blodprov men denna gång sa hon att nej du behöver inte göra ett utan vänta 2 v och se om mensen kommer. Men kanske har jag bara tjock slemhinna, men det är inget som skett tidigare samt visst brukar pergo ge tunnare?

Har däremot tempat och har ingen temp höjning att prata om utan ligger kring 36.52 och det tyder ju på ingen äl.

Tack för ditt svar!
  • Hjärtefröjd

Aha, när du har 26 mil att åka förstår jag att du bara gör ett VUL. Men du kanske göra det lite tidigare nästa gång för att undvika att missa ÄL?

Jag har inte fått tunnare slemhinna av pergon, men jag har läst att många får det.

• Bebis sugen
    Hjärtefröjd skrev 2011-01-04 22:27:52 följande:
    Aha, när du har 26 mil att åka förstår jag att du bara gör ett VUL. Men du kanske göra det lite tidigare nästa gång för att undvika att missa ÄL?

Jag har inte fått tunnare slemhinna av pergon, men jag har läst att många får det.
    Jag ville komma någon dag tidigare men då var det nyår och var stängt.
    Jag brukar ha väldigt lång menscykel dom få gånger jag har mens.
    Tror inte att jag haft äl (inget tyder på det förutom tjock slemhinna) utan det beror nog på något annat.

Någon som vet varför man får tjock slemhinna utan att vänta på mens eller vara gravid?
  • Bebis sugen

Puff för att se om någon kan något om detta?

Varför tjock slemhinna om man inte kommer få äl? Se ovan

Svar på tråden Tjock slemhinna men ingen äl på g?