• S N Ö R P A N

Norsk skogskatt/maine coon

Har köpt ene som jag skall liten kattunge som jag skall hämta till helgen en blandras mellan norsk skogskatt och maine coon, Någon som känner till raserna råd och tips tack.

• Svar på tråden Norsk skogskatt/maine coon
  • Bottis

En sådan mix har vi, hans mamma är norsk skogkatt och pappa main coon. Han är nu fyra månader och redan lika stor som de äldre katterna. En otroligt social kisse. Det jag kan om raserna är att det är stora katter, main coon kan ju väga 10 kg plus.

• S N Ö R P A N

Vad roligt då kanske vi kan jämföra erfarenheter. ja jag väntade mig att det skulle bli en stor kisse. Jag valde medvetet det då jag även har en hund och läste på att båda raserna skall ha lätt att komma överens med andra djur. Är din katt inne eller utekatt

• Bottis

En sak till. Han är mycket tuffare än våra andra två som är typiska bondkatter till utseendet. Den lille, Harry, är inte rädd för något.

• Bottis

Vi öppnade nattlinnen när han fått andra sprutan. Bor på landet med ingen trafik.

Har också hund, en Riesenschnauzer (big dog). När de träffades första gången var det första gången han träffade en hund, han fräste och spottade. Nu sover de tillsammans, katterna och hunden

• Bottis

Kattluckan... Inte nattlinnen. Tfn som väljer knepiga ord

• S N Ö R P A N

Jag hoppas på den reaktionen här med. Min hund älskar grannens katt så det borde gå bra.

• S N Ö R P A N

Ja jag tänkte nattlinnen lät lite konstigt

• Bottis

Vad är det för färg på din och tjej/kille?
    Vår är orange, randig med vitt under hakan och på mage. Kan bifoga bild när jag är vid datorn. En ulltuss. Harry heter han.

• Bottis

Kommer säkert gå bra med hunden. Ta det lugnt bara. Första natten sov sambon nere i soffan med katten som inte ville sova i samma rum som hunden. Andra natten, inga problem.

Svar på tråden Norsk skogskatt/maine coon