• Serla

Hur mkt kostar det att dra in el för tvättmaskin?

Vi ska dra in el och installera en tvättmaskin och undrar lite om det är någon annan som har gjort detta (eller jobbar med det) och som vet på ett ungefär hur mycket det brukar gå på?

Kan ni även rekommendera någon bra elektriker i Uppsala så blir vi jätteglada!

• Svar på tråden Hur mkt kostar det att dra in el för tvättmaskin?
  • Menhir

I lägenhet eller eget hus - hur ser förutsättningarna ut?

Om det handlar om att dra en kabel o sätta ett extra eluttag kostar det inte mycket. Måste man säkra upp huset blir det dyrare.

I min övernattningslägenhet funderade jag på att dra in el för tvättmaskin, kostnadsförslaget låg på 2000 kr så jag avstod.

• Serla

I en bostadsrätt! Det är dragning av kabel och uttag som behövs.

• Pejt

Jag minns vi betalade 2500-3000 för 2 år sedan då vi mha hantverkare drog från hallen till badrummet där tvättmaskinen stod. Ca 2-3 meter sladd. Vi var tvungna att installera in en helt nytt säkringsskåp i hallen eftersom det inte fanns plats för tvättmaskin i det gamla.

De som renoverade badrummet sa att vi kunde ju köra med förlängningsladd från ett uttag i hallen. Men det kändes i särkskilt seriöst.... Brandrisk, elstötar osv.

• Pejt

Man kan nog få rotavdrag tror jag också! 50% av kostnaden för arbetet (inte delar alltså) dras av.

• Serla
    Pejt skrev 2011-01-04 11:49:57 följande:
    Man kan nog få rotavdrag tror jag också! 50% av kostnaden för arbetet (inte delar alltså) dras av.
    Tack!
Svar på tråden Hur mkt kostar det att dra in el för tvättmaskin?