• Dolphin

Vart åka kring Medelhavet i början på maj? Vill ha sol & värme!!

Är det någon som vet hur varmt det är kring Medelhavet i början på maj, eller slutet på april? Grekland, Cypern, Turkiet eller Mallorca?
    Vi ska åka någonstans med vår 2 åring i början på maj (innan han fyller 2 den 16 majFlört), och vi vill såklart vara ganska säkra på att det är bra med sol och värme dit vi åker och vi har inte varit kring medelhavet så tidigt på säsongen.
    Eller ska man ta Kanarieöarna för att vara på säkra sidan? Men det är finare i Grekland och så tycker jag.

Tar tacksamt emot alla tips!! =)

• Svar på tråden Vart åka kring Medelhavet i början på maj? Vill ha sol & värme!!
  • mia maria

Se mitt svar i din andra tråd!

Kom nu på att jag har ytterligare en väninna som var till Rhodos i april för nå't år sen, o hon hade solat o badat där!

• nillse
    Dolphin skrev 2011-01-04 08:24:48 följande:

Är det någon som vet hur varmt det är kring Medelhavet i början på maj, eller slutet på april? Grekland, Cypern, Turkiet eller Mallorca?
    Vi ska åka någonstans med vår 2 åring i början på maj (innan han fyller 2 den 16 majFlört), och vi vill såklart vara ganska säkra på att det är bra med sol och värme dit vi åker och vi har inte varit kring medelhavet så tidigt på säsongen.
    Eller ska man ta Kanarieöarna för att vara på säkra sidan? Men det är finare i Grekland och så tycker jag.

Tar tacksamt emot alla tips!! =)

Det är alltid ett lotteri att åka vid den tidpunkten men jag tror att egypten och tunisien ska vara rätt så solsäkra då, vad jag har hört. Vi var själva på kreta första veckan i Maj 09 och det var varierande väder hela veckan. Det är inget vi kommer göra om då man faktsikt blev besviken på vädret.
  • Dolphin

Åh tack för dina svar! =)

Ska kolla reseforum också, tack för tipset!

• Dolphin

Ja Egypten är ju ett alternativ annars. Eller Kanarieöarna, som jag förstått det så har väl dom ganska likt väder.

Men vågar man åka med en 2 åring till Egypten? Tänker på den hemska bakteriefloran som finns där, det är ju alltid stor risk att man blir magsjuk av maten och alla bakterier där.

• nillse
    Dolphin skrev 2011-01-04 09:40:02 följande:
    Ja Egypten är ju ett alternativ annars. Eller Kanarieöarna, som jag förstått det så har väl dom ganska likt väder.

Men vågar man åka med en 2 åring till Egypten? Tänker på den hemska bakteriefloran som finns där, det är ju alltid stor risk att man blir magsjuk av maten och alla bakterier där.
    Ja vi har också aktat oss för just egypten men många säger att det är okej. man får sprita händerna ofta ( men det gör nog de flesta oavsett var de är) barnen ska nog inte hålla på med pengar osv.
  • mia maria

Ja som Nilsse skrev så är nog Tunisien ett säkrare kort vid den tidpunkten - eller Cypern då kanske?

Svar på tråden Vart åka kring Medelhavet i början på maj? Vill ha sol & värme!!