• Poulain

Någon som haft HUNGER som tidigt graviditetssymptom?

Min syster tog ett graviditetstest efter att hon i några dagar ätit ENORMA mängder mat Några veckor efter det kom det "Normala" illamåendet.

Jag har i några dagar känt mig väldigt hungrig också. Eller.... det är väl inte ren hunger. Det är bara det att jag kan få i mig hur mycket mat som helst i princip, äter snabbt, och blir sugen igen efteråt. Får inte nog helt enkelt!

Det verkar ju som att det vanligaste tidiga symptomet är att vara illamående, någon mer som har känt denna hunger/sug efter mat så tidigt i graviditeten?

Självklart vet jag att det enklaste sättet att få reda på om man är gravid är att ta ett test Men ville bara höra lite av era erfarenheter!

• Svar på tråden Någon som haft HUNGER som tidigt graviditetssymptom?
  • Jezamine

Du kan ha magkatarr?

Jag är INTE avstängd
  • Poulain
    Jezamine skrev 2011-01-04 09:19:49 följande:
    Du kan ha magkatarr?
    Jaså? Det hade jag inte tänkt på! Bör man inte ha ont i magen då också?
  • Jezamine
    Poulain skrev 2011-01-04 09:21:22 följande:
    Jaså? Det hade jag inte tänkt på! Bör man inte ha ont i magen då också?
    Det finns så många olika symtom på det.
    Jag är INTE avstängd
  • Poulain
    Jezamine skrev 2011-01-04 09:21:57 följande:
    Det finns så många olika symtom på det.
    Okej.
  • SuzR

jag hade nästan färre grav symptom när jag väl plussade än när jag inte var gravid...så nej, ingen hunger för mig här inte, men det är säkert olika. När jag plusade hade jag enbart svullen mage, det var mitt enda symptom.

• dumlen

Japp, det stämmer på mig! Jag var otroligt hungrig. Åt nog dubbelt så stora matlådor de första två månaderna och gick upp ca 2 kg på direkten på grund av mat. Kroppen behövde väl kanske det..?

• Poulain

Haha ja det verkligen onekligen som att det är ganska vanligt att inte ha så mycket symptom i början. I alla trådar på FL läser man långa listor med alla symptom. Jag känner dock 4 pers just nu som är gravida och ingen har haft några speciella jätte-symptom.

Svar på tråden Någon som haft HUNGER som tidigt graviditetssymptom?