• Dolphin

Är det varmt i Grekland, Cypern el Turkiet i början av Maj?

Är det varmt i Grekland eller något annat ställe kring Medelhavet i början av maj/slutet på april? Alltså minst 25 grader på dagarna vill man väl ha känner jag.

Eller ska man välja Kanarieöarna vid den tiden istället?

• Svar på tråden Är det varmt i Grekland, Cypern el Turkiet i början av Maj?
  • mia maria

Turkiet o Cypern är nog iaf relativt solsäkert vid den tidpunkten, jag vet inte om det är något varmare på Gran Canaria vid den tidpunkten egentligen??
    Dock får man nog räkna med att det kan komma regnskurar - men det hade vi i början av juni också å andra sidan, sist vi var i Turkiet. Men det var ju fortf varmt!

En väninna till mig åkte till Turkiet i slutet av mars förra året o sa att hon hade haft runt 25 grader hela veckan.
    Dock såg man ju på bilder att folk gick omkring i långbyxor, men det var ju sol o folk badade i poolen!

Gå in på något reseforum, tex www.reseforum.se o hör dig för där vad folk rekommenderar. Eller hör med en resebyrå!

• ELHU

Vi har varit i Turkiet i Maj. Som svensk sommar i luften. Omgivningen va grön fortf..
    Poolen o havet va kallt...
    Men skönt o varmt i luften.

Vi va på fyrhjulingssafari, uppe i bergen.. där va det riktigt hett!!!

• brünnhilde

Det kan det vara, men det är ingen garanti. men det är knappast badväder. däremot är det otroligt vackert eftersom det fortfarande är grönt - sommartid är ju allt brunbränt av solen.

• HeddaSophie

Hej

Vi var på Santorini i slutet av maj och det var inte högsommar direkt. Soligt men ingen grundvärme.
    Turkiet har jag varit i under april och jag mindes det som varmare. Kolla på orternas medeltemp på ngt resebolag!

• Puffy75

Varit iväg på Cypern och Kreta de senare veckorna i maj, Kreta åkte vi den 17 maj och Cypern runt 20 maj.
    Cypern i fjol var kanonvarmt, 30 grader och hur perfekt som helst. Kreta var som svensk sommar men där hade inte säsongen riktigt börjat så det kändes lite tidigt, även om det såklart är skönt att slippa trängsel och massa turister men det märktes ändå att det var försäsong.
    Däremot så är nackdelen vattentemperaturen, havet är ännu inte särskilt varmt, runt 20 gr. Poolen detsamma för de är inte uppvärmda på de ställena.
    Så i år har vi satsat på att åka sen augusti istället för att få varmt och sköna vatten men slippa värsta turistsäsongen!

• AnnamedAochJ

Jag bor på Malta och där KAN det vara jätte varmt och svettigt i maj men det kan oxå kännas kyligt. Precis som andra sagt är det ännu inte varmt i vattnet men maj är den månad min familj helst kommer ner och hälsar på eftersom det är mest "lagom" då.

Alex, Alex världens bästa Alex
  • bonsai

Turkiet Alanya var i alla fall varmt för två år sen i början av maj. Både havet o poolen helt ok att bada i. Var gravid då o tyckte nästan att det var för varmt.

• Lycka 1

Vi var på kreta första veckan i maj för något år sedan.

Det var varmt på dagarna så man kunde gå i sommarkläder men inte svettas. Vi badade i havet någon gång men det var för kallt för min smak. Poolen var svinkall så där badade ingen.

Kvällarna var också kalla så vi fick ha långärmat och stickad tröja på oss.

Kanske inte världens bästa solsemester om man vill ha det men det är otroligt fint. Grönt och frodigt sen blir ju allt brunbränt.

**Linus -01** Linnea -02** Novali -07** www.thailand2011.bloggspace.se
Svar på tråden Är det varmt i Grekland, Cypern el Turkiet i början av Maj?