iii skrev 2011-01-04 10:26:13 följande:
Jag anpassar mig efter allergier, religion och vegetarianer/veganer. Jag trodde att det var en självklarthet tills jag själv blev vegetarian. När jag blir bjuden på middagar, stora som små, så blir jag ombedd att ta med egen mat vilket jag tycker är otroligt oartigt. Speciellt då det är superlätt att göra en vegetarisk rätt med quorn istället för kyckling. Eller så säger de inte ens åt mig att ta med något utan tar för givet att jag ska äta kött just den gången bara.
Men alla gillar inte quorn.. eller har kunskapen att tillaga vegitariska rätter. Jag har en bekant som är vegitarian, på nyår sa jag att vi kommer ha oxfilé, skaldjur etc till maten. Men det kommer att finnas sallad, sparris och lite annat plock som ostar, bröd etc att äta av. Jag frågade om hon hade alternativ till köttet som hon kunde ta med. Så hon hade tagit med marinerad tofu istället. Jag tycker inte det är rimligt att kräva att omgivningen ska anpassa sig till andras fixidéer. Då får man ta med eget, men som värd så informerar jag alltid.