• FiaFit

någon som har testat???

ATTRACT löp/promenadband?

Jag har just köpt ett men inte packat upp det för jag vet inte om jag kanske har ångrat mig. Tror ni att det är bra? Kommer man klara av att få sin dagliga motion med ett sådant träningsredskap?

Någon som kan säga något om det?

blogg.mama.nu/fiafit

• Svar på tråden någon som har testat???
  • Trinity78

Jag hade nåt liknande för många år sen men inte fasen använde jag det ändå. Hade lika gärna kunnat ta promenader ute och sparat mina pengar.

Reproductively challenged
  • FiaFit

Men varför? För att du inte var motiverad eller för att det var dåligt?

• Trinity78
    FiaFit skrev 2011-01-04 11:38:37 följande:
    Men varför? För att du inte var motiverad eller för att det var dåligt?
    Både och. Jag trodde väl att jag skulle bli mer motiverad om det fanns tillgängligt hemma men jag lyckades alltid komma med en massa ursäkter ändå. Gåbandet var nog egentligen inte så dåligt som jag intalade mig själv att det var.
    Reproductively challenged
  • FiaFit

Och jag som tänker... om jag bara hade den där så skulle jag träna!

Någon annan som vet om just Attract är bra?  MÅSTE bli av med alla extra kilon- nuuuuu!

• FiaFit

NÅGON måste väl ha testat det eller? Annars verkar det kass. Då lämnar jag tillbaka det !

• Waite

Varför går du inte ut på promenader istället? mycket billigare+ att du får i dig frisk luft vilket är bra för hälsan. Går du i skogen i hastigt tempo så får du dessutom ett bra resultat från den naturliga terrängen.

Jag hade en crosstrainer förut och jag använde den frenetiskt från början men sedan lessnade jag och då blev den ståendes som för så många andra.

• dezibel

Är du bara motiverad att ställa dig på det är det toppen. Eftersom du köpt ett så antar jag att du bestämt dig och är man sen låst med barn är ett löpband praktiskt. Ett par långpromenader om dagen på det ger garanterat resultat. 

• FiaFit

Ja det är det jag hoppas! Men jag vill inte att det ska vara rangligt och kass och hålla på och krångla för det kostar ju ändå cirka 4000. Men löpband är svindyra så detta är det bästa jag kan komma på.

• Waite
    FiaFit skrev 2011-01-04 18:08:27 följande:
    För att min man jobbar borta och jag kan inte lämna barnen tyvärr!
    Okej ja då var det ju en annan historia. Hade jag varit du så hade jag köpt en crosstrainer istället. Kostar runt 1000 lappen för ett bra stadigt, borde gå att köpa begagnat billigare och är extremt effektivt samt roligare än ett löpband. Men det är bara min åsikt.
  • Waite

www.google.se/images&q=crosstrainer&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1680&bih=830

Ja men den tar nog mest på ben och magen tycker jag att det känns som i allafall, däremot drar den igång blodcirkulationen mer effektivt då man rör mer på armarna och det är jäkligt tufft i början om man är otränad, men det går snabbt bättre och bättre och till slut har man ökat konditionen/styrkan såpass att man kan "springa".

Jag tycker inte att den är tråkig, tvärtom och jag har heller inte stött på någon som tycker att den är tråkig. Men det är klart det är nog ändå en smaksak.

• Waite

Jag vet att vi köpte våran på Coop och det var stabil och bra. Kostade strax över 1000 kr och kändes väldigt stabil den heter maXfit. Har hört dåligt rykte om orbitrek däremot - att dom ska vara ostabila.

Gå in på en sportaffär typ intersport eller något och testa en så vet du om det är något för dig.

• Waite

Ja det förstår jag definitivt.

Tung och tung, är svårt att säga. Jag tror inte att man kan bära en förpackning med en crosstrainer helt själv upp  för ett par trappor direkt. Däremot kan man lätt skjuta den till olika ställen i hemmet. Det beror säkert på också vilket märke man köper men jag kan dock tänka mig att om man köper en väldigt lätt crosstrainer så kan den säkert vara rätt ostabil.

• Waite

Har ju glömt att skriva också att det går att ställa in olika nivåer av tyngd så att det blir kämpigare att gå/springa.

• FiaFit

Okej nu måste jag fundera! Har ju öppet köp på det där bandet men har suttit och läst om crosstrainer och just nu lutar det mer åt det!

Svar på tråden någon som har testat???