• Sassy86

Ska jag sluta måla mina ögonbryn? Hur gör ni? Hjälp mig =/

Hej!

Kanske en patetisk fråga, men jag tycker det är jobbigt att sminka , fylla i mina ögonbryn med en brun ögonbryns penna varje dag..
    När dom e naturliga så syns dom kanske inte såå mycket med tanke på att jag e blond naturlig.. melerade ögon, turkåsblå/grön..
    Nu börjar mitt naturliga hår växa ut som e blondt, så vet inte om det passar längre me mörka ögonbryn.. formen är rätt bågiga... Har svårt att bestämma mig, men mina ögon framhävs mer när jag inte målar mina ögonbryn med brun sminkpenna har jag märkt..

Hur gör ni andra??

• Svar på tråden Ska jag sluta måla mina ögonbryn? Hur gör ni? Hjälp mig =/
  • allie3

kanske du kan byta färg på ögonbryns pennan. jag har alltid målat mina med en brun penna. men till slut så känndes det inte rätt så då fick jag tipset att köpa mineralsmink  ett litet puder till ögonbrynen och det fanns en nyans som var perfekt markerar ögonbrynen lagomt mycket. för om jag inte målar ögonbrynen känner jag mig naken och blek.. och eftersom det är i puderform ser inte ögonbrynen dit ritade ut!

2006*2009* Bf 4/3-11
  • Sassy86

Ahhh.. tack för tipset! Var köpte du det då? Vad kan passa till naturligt blondt hår tror du?

Ja precis, ditmålade ögonbryn e precis det jag känner just nu.. vill ha det mer naturligt.. mina e så tunna och små..

• Sassy86

Jag har förresten alltid köpt ögonbrynspennan på H&M, light brown står det på den... men blir ju ändå väldigt skarp när man målar... :-S

• Honey1982

Testa brynskugga istället och använd en snedskuren pensel. Det blir mycket snyggare och mer naturligt resultat! Make Up Store har Tri Brow Color, som är tre olika nyanser som man kan blanda och den är verkligen suverän. Gillar man puderform så t.ex I.d har sådana brynskuggor.

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • allie3

id har för ögonbrynen och tikei.se på nätet dom är mycket billigare oxå. om man hittar en ödonskugga i rätt nyans funkar det oxå super..  viktigt är vilken borste man använder.. som honey1982 säger en snedskuren

2006*2009* Bf 4/3-11
  • mari

Precis som någon sa så är Make Up Stores Tri Brow Colour suverän, bara att blanda till rätt nyans med snedskuren pensel. Jättebra för med den kan man ju t.ex ha lite ljusare till vardags och markera lite mer till fest. Man kan också ta en spetsig pensel, blöta den lite grann och använda Tri Brow Colouren som eyeliner, jättepraktiskt!
    Ibland tar jag och markerar brynen med en helt vanlig ögonskugga också, se bara till att det inte är en med glitter i.

• cloudberry79

Jag är mörk, men använder en ljust brun puderögonskugga med en tunn, tunn pensel för att få ton på ögonbrynen. Jag tycker penna alltid känns så "påmålat".

If you love me - please don't feed me!
  • Adut 27

du kan ju färga dem, behöver inte va nån mörk färg, då slipper du måla varje dag.

• Alvöra

Jag använder en ljus gråbrun penna (GOSH) och absolut inte brun eftersom det lätt ser målat ut och jag går efter ett ganska naturligt look och använder inte puder osv iheller.. Min vän som är make-up-artist berättade att det är jättevanligt att folk väljer helt fel färg på brynpennan. Man ska ha en som är ljusare än brynen, inte samma färg, som dom flesta tror.
    Jag är brunett med nästan svarta ögonbrun, men brun är alldeles för mörkt för mig, så då är det nog det för dig med :)

Svar på tråden Ska jag sluta måla mina ögonbryn? Hur gör ni? Hjälp mig =/