Öppen förskola/ Babycafé i Höör??
Någon som vet om det finns en bra öppen förskola eller babycafé i Höör? Vi ska flytta dit och jag känner inte alls till något om orten...Tips för mig och min 9 månaders kille mottages gärna!!
Någon som vet om det finns en bra öppen förskola eller babycafé i Höör? Vi ska flytta dit och jag känner inte alls till något om orten...Tips för mig och min 9 månaders kille mottages gärna!!
hej. jag bor strax utanför höör och undrar egentligen samma sak. :) jag har glömt att fråga på bvc varje gång jag varit där. min son är 5 mån och jag känner att jag vill sysselsätta oss om dagarna. jag ska börja på babyrytmik och babysim v 3. sen finns det ngt som heter träffpunkten genom svenska kyrkan. många barn i olika åldrar som pysslar och leker. det är vad jag vet finns i höör. cafeér kan jag säga att det är det dåligt med.
Tack snälla för tipsen! Vi kommer också att bo strax utanför, ska bygga hus i Stanstorp, men eftersom det är så snöigt, så är allt försenat och vi mellanlandar i Gamla bo... Finns det babysim i Höör eller får du åka iväg? Är rytmiken också genom kyrkan?
vi bor i närheten av norra rörum, norr om höör. det finns babysim i höör men fick höra genom tjejerna i mammagruppen att det var billigare i hörby. jag får helt enkelt köra den extra biten. tydligen skulle det även vara fräschare i hörby trots att hallen i höör är nybyggd. rytmiken är genom musikskolan och börjar den 19e jan. man kan gå in på hemsidan och anmäla sig.
Jag ska kolla upp det, tack än en gång!
varsågod, inga problem
Vad jag vet finns bara "öppna förskolor" i kyrkan numera. Finns både inne i Höör och på Bosjökloster. Kolla på svenskakyrkan.se för Höörs och Ringsjö församling. Känner tyvärr inte mycket folk här men gick en del på Bosjökloster förra föräldraledigheten. Nu bor vi i centrala Höör så jag tänkte testa kyrkan här under våren.
delphi77: hur är det ? vad gör man på öppna förskolan? är min son för liten?
Helt ok med alla åldrar men tror inte små barn bryr sig så mycket men jag var där när min son var runt 7 månader - mest för min egen skull:) tyckte det var mysigt på Bosjökloster. Det var lek, fika o sångstund. Tror det är samma upplägg i Höör men har inte varit där ännu. Har en 3-månaders som får växa till sig lite till bara.
hej jag e oxå ganska ny inflyttad till höör o känner inte så många som har barn här. vi bor i bokeslund jag o min sambo o vår dotter på 6 ½ månad. hade gärna velat ha lite mer barnsällskap til min dotter då vi gick på kyrkans rytmik i malmö så känns det lite tomt nu när man inte har så nära till det..
tänkte gå på babysim men jag vet inte om det var fullt.. har förståt att kyrkan har nåt här i höör oxå men har inte gått dit än pga all snö.