• etc

Pasta i riskokare?

Någon som har testat att koka pasta eller potatis i en riskokare? Funkar det?

• Svar på tråden Pasta i riskokare?
  • Philippa

Nej, det har jag inte provat och kommer inte göra heller... det är ju en riskokare....och jag vill inte förstöra den.

• PruttPottan

Smart ide men frågan är om den blir tillräckligt varm.
    Man lär ju knappast förstöra den då det är en separat teflonbehållare :E

• etc

Jag ska nog testa iallafall, i häftet (från fabrikören) finns recept på kokt äpple bl a så man kan absolut koka annat än ris.

• levandecharader

Jag måste fråga: Vad är det som är så bra med en riskokare? Att den kokar ris förstår jag men det gör ju en kastrull på spisen också?! 

Jag har hört/läst många som säger att man måste ha en riskokare men aldrig kommit mig för att fråga varför...

• etc

Jag tycker att riset blir så bra! Jag sätter på riskokaren och sen går jag och gör annat, riset håller sej ju varmt så jag kan äta 2 timmar senare om jag vill. Man kan också koka bönor, linser, risgrynsgröt mm. Och min har en ånginsats så jag lägger i en laxbit och lite grönsaker som ångas samtidigt. Jag vet att detta också kan göras på spisen, men det blir inte så bra som i riskokaren (kanske för att jag inte brytt mej om att lära mej).

Dessutom har jag bara två plattor på min spis!

Har googlat lite på pasta i riskokare, 1 del pasta, 2 delar vatten och lite olja så inte pastan klibbar ihop. Ska testas!

Svar på tråden Pasta i riskokare?