Pasta i riskokare?
Någon som har testat att koka pasta eller potatis i en riskokare? Funkar det?
Någon som har testat att koka pasta eller potatis i en riskokare? Funkar det?
Nej, det har jag inte provat och kommer inte göra heller... det är ju en riskokare....och jag vill inte förstöra den.
Smart ide men frågan är om den blir tillräckligt varm.
Man lär ju knappast förstöra den då det är en separat teflonbehållare :E
Jag ska nog testa iallafall, i häftet (från fabrikören) finns recept på kokt äpple bl a så man kan absolut koka annat än ris.
Jag måste fråga: Vad är det som är så bra med en riskokare? Att den kokar ris förstår jag men det gör ju en kastrull på spisen också?!
Jag har hört/läst många som säger att man måste ha en riskokare men aldrig kommit mig för att fråga varför...
Jag tycker att riset blir så bra! Jag sätter på riskokaren och sen går jag och gör annat, riset håller sej ju varmt så jag kan äta 2 timmar senare om jag vill. Man kan också koka bönor, linser, risgrynsgröt mm. Och min har en ånginsats så jag lägger i en laxbit och lite grönsaker som ångas samtidigt. Jag vet att detta också kan göras på spisen, men det blir inte så bra som i riskokaren (kanske för att jag inte brytt mej om att lära mej).
Dessutom har jag bara två plattor på min spis!
Har googlat lite på pasta i riskokare, 1 del pasta, 2 delar vatten och lite olja så inte pastan klibbar ihop. Ska testas!