• Tuffsan

Svagt ägglossningstest ?

Tänkte börja med ÄL-test och tog ett häromdagen och ett idag bara för att testa lite. Vet att jag inte har ÄL nu så förväntade mig egentligen inget. Det blev ett svagt streck, inte supersvagt men inte lika starkt som kontrollen.

Varför får man svaga streck? Får alla det?

Om ni har blider på era svaga och starka ÄL-test får ni gärna lägga upp några. :)

• Svar på tråden Svagt ägglossningstest ?
  • Magnetica

Jag har inga bilder men jag får svaga streck under hela cykeln (mens inkluderat) som blir starkare strax innan ÄL. Helt normalt alltså. Det är bara när strecket är lika starkt (eller starkare) som kontrollstrecken som ÄL är på G.

Lycka till!

• AngieMyra

Hej

Strecket syns oftast svagt under hela månaden lite upp och ner. Men när det är positivt är det lika starkt eller starkare. Som i mitt fall är strecket ganska starkt under mens och fram till äl då det blir jätte starkt sen efter äl blir det ganska svagt men det syns hela månaden. Jag kan lägga in nån bild senare ikväll på svagt och strakt:) Hoppas det hjälpte något.

• flawless
    men om jag har haft riktiga äl-känningar  i går och i förrgår, typ 2-3 dagar, men ingen molvärk idag,
    men de blev ett svagt streck på äl-stickan idag, har ja fortfarande en chans nu då?
    Vad betyder det?

Förr när ja testat så har jag fått utslag med starkt streck precis när ja hade dem värsta molvärkarna och inga svaga streck när ja inte haft äl.
  • Tuffsan
    Teskedsmamman skrev 2011-01-04 18:11:33 följande:
    Äl-testen reagerar på de flesta hormoner som kan förekomma i urinen och kroppen kan även ha olika nivåer av LH-hormonet i kroppen under månaden.

Här har jag skrivit lite mer om ältester och har även med lite bilder
    teskedinfo.blogspot.com/2010/03/agglossningst...
    Vilken bra sida, tack! :) Väldigt tydliga bilder och så. Ändras resultatet på testet om man sparar dem för att jämföra med andra test så som du gjort?
Svar på tråden Svagt ägglossningstest ?