• modestyclara

Disneyland Paris -tips önskas

Någon som varit på Disneyland Paris? Vill gärna veta allt! Var ska man bo? Hur länge ska man vara där? Hur gamla bör barnen vara för att få ut nåt av besöket? När är bästa säsong, dvs lagom med folk...

Hoppas det finns någon berest som vill dela med sig av sina erfarenheter!

• Svar på tråden Disneyland Paris -tips önskas
  • mjau84

Jag kan bara tala om hur jag upplevde det som barn. Yngre än fem år ska man nog inte vara, jag var kanske tolv och mina syskon yngre. Vi bodde på David crocket ranch. Helt underbart tyckte jag. Jag vill redan börja spara så att vi kan åka dit med vårt/våra barn sen. Tre dagar på området behöver man minst. Gigantiskt. Ha det sååå roligt

• modestyclara

Tack för tips -vi fundarar på 5 dagar och vår eller höst så att de tinte är för varmt...

• mjau84

Det låter som en bra ide. Där är ju badland på ranchen med och massa andra saker att sysselsätta sig med utöver själva nöjescentert. Sen kanske ni vill in i Paris ngn dag också.

• Laurentia

Jag bor i Paris och vi har årskort på Disneyland hela familjen. Barnen är snart fem, drygt tre och noll år. De två äldsta älskar Disneyland, men jag hade nog väntat lite längre om jag hade rest till Paris för att gå dit.

Minst folk är det när vädret är tråkigt, men då är det ju ingen höjdare att semestra heller :)

I Frankrike börjar skolan i början av september, så strax efter det brukar det vara lugnare. Det är naturligtvis också mindre folk i veckan, jämfört med helgen. Vi var där en onsdag i mitten av september och det var rätt okej, trots att alla franska barn är lediga från skolan på onsdagar. Om ni åker fem dagar, så rekommenderar jag att ni går på Disneyland två vardagar och lägger övriga dagar på att besöka Paris.

• evaoregon
    mjau84 skrev 2011-01-04 20:16:48 följande:
    Jag kan bara tala om hur jag upplevde det som barn. Yngre än fem år ska man nog inte vara, jag var kanske tolv och mina syskon yngre.
    Jag håller med.  Vi var på Disneyland i Californien förra året då barnen var 5,5 resp 8 år och det kändes lagom.
  • modestyclara

Tack snälla för era tips! Våra barn är 6, 4 och 2 så vi ska nog vänta några år till då...

• evaoregon
    modestyclara skrev 2011-01-05 19:24:31 följande:
    Tack snälla för era tips! Våra barn är 6, 4 och 2 så vi ska nog vänta några år till då...
    Ja, det kan nog vara en bra ide.  Eftersom det är en ganska dyr resa så är det bättre att vänta tills alla verkligen har glädje av besöket.
Svar på tråden Disneyland Paris -tips önskas