• AmandaBrun

Viktminskningstråden för oss nyblivna Januari-mammor!

Hej hopp!

Nu är bebisarna ute och våra kroppar.....ja dom är kanske inte som dom var innan?

Men här ska vi peppa varandra, dela med oss av tips och uppnå fantastiska resultat!!!! Solig

Skriv i eran startvikt samt målvikt och övriga mått ( arm, lår, stuss ) så uppdateras allt en gång i veckan ( varje Måndag )

Då kör vi !

• Svar på tråden Viktminskningstråden för oss nyblivna Januari-mammor!
  • ylva88

Oj oj.. Jag kommer censurera mina mått i början tror jag.. bara plus och minus antal centimeter och kilon... Tyst

• mammat2

gör ett avtryck och om det är ok kommer jag bara skriva antal minus som jag får i vikt och cm.

-30 kg från och med idag.

• Jossofräs

Jag fick min grabb den 27 dec, har än så länge tappat 7 av mina gravidkilon! Har 5 kvar att bli av med sen är jag tillbaka på ursprungvikten, 54kg!

• AmandaBrun

Självklart gör ni som ni vill med vikten brudar!

Soligmammat2   Startvikt 2011-01-05 ; Plus30 kilo

SoligJossBergendahl    Startvikt 2010-12-27; 66 kilo           11-01-05 ; 59 kilo : - 7 kilo             Målvikt; 54 kilo

JossBergendahl skrev 2011-01-04 22:23:34 följande:
    Jag fick min grabb den 27 dec, har än så länge tappat 7 av mina gravidkilon! Har 5 kvar att bli av med sen är jag tillbaka på ursprungvikten, 54kg!
    Du gick verkligen upp de optimala 12 kilona. Gud va skönt!

Jag vill även påminna att alla som vill är välkomna att lägga upp före bild samt under tidens gång!
  • tjötas

Wohoo! Nu kör vi! Snart... Jag har smekmånad ett litet tag till .

men ska vi verkligen skriva vikten innan bebis kom? Då blir det väl fusk, vissa kanske går ner tio kg på en vecka... Jag ska väga mig på måndag, det blir min "riktiga" startvikt, tre veckor efter förlossningen. Då ska jag även mäta allt och ta "nakenbilder".

Som jag sagt innan så fokuserar jag mest på att komma igång med träning osv, enligt Olga Rönnbergs modell. sen ska jag nog inte äta fyra kexchoklad varje kväll (det är ju så gott!!) men kommer inte dra ner massor på maten till en början eftersom jag blir så vansinnigt hungrig när jag ammar. Sist gick jag inte ner förrän jag slutade amma. Men alla har väl olika metoder, mål och förutsättningar!

• AmandaBrun
    tjötas skrev 2011-01-05 10:06:23 följande:
    Wohoo! Nu kör vi! Snart... Jag har smekmånad ett litet tag till .

men ska vi verkligen skriva vikten innan bebis kom? Då blir det väl fusk, vissa kanske går ner tio kg på en vecka... Jag ska väga mig på måndag, det blir min "riktiga" startvikt, tre veckor efter förlossningen. Då ska jag även mäta allt och ta "nakenbilder".

Som jag sagt innan så fokuserar jag mest på att komma igång med träning osv, enligt Olga Rönnbergs modell. sen ska jag nog inte äta fyra kexchoklad varje kväll (det är ju så gott!!) men kommer inte dra ner massor på maten till en början eftersom jag blir så vansinnigt hungrig när jag ammar. Sist gick jag inte ner förrän jag slutade amma. Men alla har väl olika metoder, mål och förutsättningar!
    Klart att vi ska ha vikten innan bebis som start!  Det blir ju en boost på en gång då ju

Men alla gör precis som dom vill ! Jag har en känsla av att Betania gör precis som hon vill vad man än säger

Spännande på Måndag då!
  • Jossofräs
    AmandaBrun skrev 2011-01-05 07:25:36 följande:
    Självklart gör ni som ni vill med vikten brudar!

Soligmammat2   Startvikt 2011-01-05 ; Plus30 kilo

SoligJossBergendahl    Startvikt 2010-12-27; 66 kilo           11-01-05 ; 59 kilo : - 7 kilo             Målvikt; 54 kiloDu gick verkligen upp de optimala 12 kilona. Gud va skönt!

Jag vill även påminna att alla som vill är välkomna att lägga upp före bild samt under tidens gång!
    Ja det bara blev så :P Inte för att jag direkt tänkte på vad jag åt, jag pulade i mig allt som var gott och mycket också! :P Sist jag var gravid höll jag samma diet och gick upp 16kg :P

Planen är att försöka komma tillbaka till startvikten och få lite kondition under tiden så jag orkar börja rida igen i mars.
  • Insomnie

Lägger tråden som favorit och väntar på att monstret i magen ska titta ut så jag kan starta!

Svar på tråden Viktminskningstråden för oss nyblivna Januari-mammor!