• Anonym (olycklig?!)

rådvill o olycklig!

hej!

Jag skulle behöva lite kloka ord o råd..Är 30år o vart tillsammans med min sambo sedan 17år..vi har två barn tillsammans. Det senaste 1,5åren har vi haft det dåligt. mycket tjaffs o bråk o många sårande ord. Han har gjort mycket som sårat mig o jag valde tex att stanna när han förra året(när jag var gravid) för första gången hade en känslomässig relation med en kollega. Jag valde att stanna o vi hade det hyffsat ett tag men sedan började bråk o tjaffs igen. Vi har pratat massa men inget blir bättre. Jag är less på mycket med honom o vi har blivit mycket olika..han är alltid sur när vi ska till mina föräldrar tex o vill inte resa o hitta på roliga saker (som jag tycker) han vill mest hålla på med sin hobby. Trots detta älskar jag honom..men allt som hänt sätter käppar i hjulen o vi har tex inte varit intima på snart ett år.:(
    Hur mycket ska man ta innan man bör separera? vi bråkar inför barnen o det är verkligen sorgligt:( Vi vill inte det..men ilskan kan inte hejda sig ibland. Han är en riktig tjatkille ang städning o det är mkt gnäll vilket jag inte orkar höra på som har fullt upp med två småttisar.
    Jag har bara haft honom o kan inte jämföra pga det så jag vet inte hur mycket man ska ta innan man bör separera? Det är så svårt..är arg ofta o känner mig deprimerad. MIna systrar tycker inte jag är glad längre säger de..men jag vet att jag skulle sakna honom om jag lämnade honom .men vet ej om det är honom iofs eller ensamheten..:(Parterapi tror jag inte är nåt för oss..har vart på 2 sessioner o det fick oss mer osams..

tacksam för svar!

• Svar på tråden rådvill o olycklig!
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Synd att parterapi inte blev så bra. Jag tror att ni skulle gett det mer tid eller bytt terapeut. Det kan ta tid att genom samtal förändra saker och ting.
    Du beskriver så många negativa faktorer att jag måste säga att er relation verkligen är i fara. Negativa cirklar, svek, sårande ord, bråk, inget sexliv och du är inte glad utan arg och deprimerad. Detta är inte bra i längden. Förändring krävs på djupet annars får du nog överväga separation. Det kan vara väldigt svårt för er att bryta på egen hand. Ni skulle behöva kunna prata med varandra respektfullt om era känslor, behov och upplevelser i er relation. Endast på det sättet kan ni åstadkomma förändring. När du var gravid hade han en känslomässig relation med en kollega. Det är sådant ni måste gå igenom ordentligt tillsammans och tillåta varandra att visa och prata om känslor. Annars läker inte såren. Krafttag behövs, det går inte att komma ifrån.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden rådvill o olycklig!