• Rafael90

Konstant näsblod

I 3-4 dar nu har jag haft näsblod ständigt och jämt. Tror det började med att jag snöt mig lite för hårt, då kom det lite blod i pappret. Efter det har det bara börjat blöda utan anledning, säkert 5-6 gånger per dag. Ibland droppar det ut, ibland är det bara lite fuktigt av blod i näsan. Vad beror det på? Brustet blodkärl, järnbrist, kylan? Jag äter inte så mycket varierad mat, mest citrusfrukter och bröd och yoghurt, och är ganska underviktig, så kan det bero på det?

• Svar på tråden Konstant näsblod
  • Sunset
    Det beror nog på kosten i så fall. Varför äter du så ensidigt? 
    Annars kan det bero på stress eller sömnbrist, då brukar jag få näsblod. Och inget droppande där inte - då panikforsar det!  
  • Rafael90
    Sunset skrev 2011-01-04 22:42:47 följande:
    Det beror nog på kosten i så fall. Varför äter du så ensidigt? 
    Annars kan det bero på stress eller sömnbrist, då brukar jag få näsblod. Och inget droppande där inte - då panikforsar det!  
    Har alltid gjort det, mer eller mindre. Äter mer nu än "vanligtvis" men har efter många år av ätstörningar lite svårt att avgöra vad ett normalt dagsintag ska innehålla.

Hade aldrig näsblod när jag var yngre, hände kanske en gång när jag var jätteförkyld och det var kallt att det blödde. Men den här veckan har jag blödit mer än under resten av mitt liv...
Svar på tråden Konstant näsblod