• Tvåbarnsmamma79

Nån mer som fått ont i ljumske/ryggslut?Kändes som en "sträckning"?Vad kan det varit?

Hej!
    Vaknade inatt,och gick som vanligt upp på toa.När jag skulle lägga mig igen,fick jag jätteont i ljumsken/nedre delen av magen(jättelångt ner)och i ryggslutet.Det blev värre när jag lade mig ner,och skulle jag ändra ställning gjorde det ääännu ondare Det blev bättre när jag ställde mig upp,men så fort ja skulle lägga mig ner igen gjorde det ont.Kände ungefär som en "sträckning" fast ondare...?Masserade lite där det gjorde värst ont,o då blev det bättre...Har känt bebisen idag,så den borde må bra iaf,men vad kan det varit som hände?Har aldrig varit med om det förut?Kändes som att nåt "låste" sig för en stund,liksom?
    Nu känner jag inget av det längre,men jag blev så rädd!
    Nån som varit med om liknande?
    Är i vecka 19(enligt ul iaf...)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Nån mer som fått ont i ljumske/ryggslut?Kändes som en "sträckning"?Vad kan det varit?
  • superkvinnan

Jag vet inte exakt vad det kan ha varit, men jag har oxå haft likadant. Kanske när allt växer och drar i ligementen. Jag har haft likadant alla mina tre graviditeter så du ska inte oroa dig i allafall!

• Mums

Låter som töjande ligament, eller kanske foglossningsont. Det skulle kunna vara en sammandragning också. Eller en nerv som är i kläm. Men avslappning och massage är ju bra för det mesta

• Linn i Stockholm

Jag tror också att det är att det drar och växer i ligamenten. Har kännt likadant särskilt i ländryggen då jag lägger mej för natten. Jag är i vecka 20.

• Sparvel

Lätt det är foglossning! Jag har preciiis likadant!

Om du ligger på rygg o det gör skitont att lyfta benen från golvet ens några centimeter rakt upp i luften kan du vara säker på att det är fogisarna... ajajaj, det gör ont!

• Caro

Jag har haft något liknande flera gånger de senaste veckorna (är i v.18). Plötsligt "drar" det och gör jätteont i ljumskarna, mest på höger sida. Det gör mest ont när jag är ute och går, eller sträcker på mig. Känns skitkonstigt.

• Milda

Låter som foglossning. Det sitter fogar i ryggslutet och i ljumskarna.
    Det kan oxå vara muskler som töjer sig helt enkelt. Händer mycket nu vet du.......

Svar på tråden Nån mer som fått ont i ljumske/ryggslut?Kändes som en "sträckning"?Vad kan det varit?