jenst1 skrev 2011-01-15 23:12:41 följande:
Skulle jag få fråga en annan sak i samband med flygningar?
Vi flyger till Thailand med ovanstående flygbolag. Vi gjorde en bokning på babymat.
MEN.... har ni ngr tips i övrigt rent praktiskt?
Första gången vi flyger med sonen som är nästan 2 år då och har VÄLDIGT mycket spring i benen. Han får ju ingen egen stol. Har ni haft ngn filt/madrass med för att han ska ligga bekvämare i knät? Jag är lite nervös för just detta moment eftersom jag är gravid och det gör ju inte att man får mer utrymme precis. För att inte tala när man ska äta osv...
Hur gör man med blöjbyten? finns speciell avsedd plats för detta? nr 1 är ju enkelt och går fort, men värre med det andra om det skulle hända...
Är det dyrt att köpa snacks om bord? hade tänkt ta med typ majskrokar och lite att tugga på, men är rädd att de tar det i säkerhetskontrollen. Är det att köpa på tax-freen som gäller då?
Sen är det väl bara att bunkra upp med leksaker osv, samt förbereda sig på att få springa ngr maraton fram och tillbaka haha
Skulle vara mycket tacksam om det finns ngr specialknep/tips som ni vill dela med er av?
TACK
Den mat som barnet behöver ha under flygresan får du ta med dig genom säkerhetskontrollen. Det ska inte vara några problem med majskrokarna mao. :) Vi kommer att ha med både färdigblandad ersättning och nån burk med fruktpuré.