• femman

Någon som flugit med ving(Thomas cook airlines) nyligen??

Läste på T.cooks hemsida att de delade ut ett litet babypaket med russin, vatten, någon fruktpure och banan el dyl under flygresan till barn under 2 år.

Detta är inget som ving upplyser om på sin sida och om så är fallet slipper man ju ta med så mycket extra mat till den lilla

• Svar på tråden Någon som flugit med ving(Thomas cook airlines) nyligen??
  • Ebba05

Vår 1,5 åring fick det när vi flög till Cypern i september.

• mia maria

Fast jag ska flyga med Thomas Cook i sommar, o jag boakde till babymaten (yoghurt, russin osv) på min bokning.
    Så jo, det finns visst med på Vings hemsida, i samband med att du gör bokningen!

• LillaAnna
    mia maria skrev 2011-01-05 20:39:24 följande:
    Fast jag ska flyga med Thomas Cook i sommar, o jag boakde till babymaten (yoghurt, russin osv) på min bokning.
    Så jo, det finns visst med på Vings hemsida, i samband med att du gör bokningen!
    När vi skulle boka så gick det inte att välja bort baby-maten. Vår lille grabb är bara 5 månader när vi ska resa, men hans mamma kan kanske äta upp russinen. :)
  • femman
    mia maria skrev 2011-01-05 20:39:24 följande:
    Nu fanns det inget om denna info på deras hemsida är jag bokade i alla fall
  • mia maria
    femman skrev 2011-01-06 07:09:18 följande:
    Nu fanns det inget om denna info på deras hemsida är jag bokade i alla fall
    När jag bokade så fanns det som tillval där man beställer flygmat osv.
  • mia maria

Gå in på "Din sida". När du får upp din bokning så ska Baby-flygmat finnas under rubriken "Måltider på  flyget", i rutan längst ned som heter "Möjliga tillval". Om du klickar där så kan du sedan kryssa för i rutan om du vill ha babymat eller ej.
    Eller så är helt enkelt inte Babymat något möjligt tillval på alla deras flygningar!?

• femman
    mia maria skrev 2011-01-06 09:34:09 följande:

Gå in på "Din sida". När du får upp din bokning så ska Baby-flygmat finnas under rubriken "Måltider på  flyget", i rutan längst ned som heter "Möjliga tillval". Om du klickar där så kan du sedan kryssa för i rutan om du vill ha babymat eller ej.
    Eller så är helt enkelt inte Babymat något möjligt tillval på alla deras flygningar!?

Det ingår tydligen ändå vare sig man bokar eller inte

Hittade det nu på min vingsida men hade inte ens kollat där eftersom vi inte gjort några tillval förutom mat till oss själva
  • mia maria
    femman skrev 2011-01-06 12:06:41 följande:
    Det ingår tydligen ändå vare sig man bokar eller inte

Hittade det nu på min vingsida men hade inte ens kollat där eftersom vi inte gjort några tillval förutom mat till oss själva
    Jaha, så var det inte för mig (tror jag!??) utan jag fick gå in o välja det som tillval.
    Gratis var det iaf, hur som helst!
  • jenst1

Skulle jag få fråga en annan sak i samband med flygningar?
    Vi flyger till Thailand med ovanstående flygbolag. Vi gjorde en bokning på babymat.

MEN.... har ni ngr tips i övrigt rent praktiskt?
    Första gången vi flyger med sonen som är nästan 2 år då och har VÄLDIGT mycket spring i benen. Han får ju ingen egen stol. Har ni haft ngn filt/madrass med för att han ska ligga bekvämare i knät? Jag är lite nervös för just detta moment eftersom jag är gravid och det gör ju inte att man får mer utrymme precis. För att inte tala när man ska äta osv...
    Hur gör man med blöjbyten? finns speciell avsedd plats för detta? nr 1 är ju enkelt och går fort, men värre med det andra om det skulle hända...
    Är det dyrt att köpa snacks om bord? hade tänkt ta med typ majskrokar och lite att tugga på, men är rädd att de tar det i säkerhetskontrollen. Är det att köpa på tax-freen som gäller då?
    Sen är det väl bara att bunkra upp med leksaker osv, samt förbereda sig på att få springa ngr maraton fram och tillbaka haha

Skulle vara mycket tacksam om det finns ngr specialknep/tips som ni vill dela med er av?

TACK

• LillaAnna
    jenst1 skrev 2011-01-15 23:12:41 följande:
    Skulle jag få fråga en annan sak i samband med flygningar?
    Vi flyger till Thailand med ovanstående flygbolag. Vi gjorde en bokning på babymat.

MEN.... har ni ngr tips i övrigt rent praktiskt?
    Första gången vi flyger med sonen som är nästan 2 år då och har VÄLDIGT mycket spring i benen. Han får ju ingen egen stol. Har ni haft ngn filt/madrass med för att han ska ligga bekvämare i knät? Jag är lite nervös för just detta moment eftersom jag är gravid och det gör ju inte att man får mer utrymme precis. För att inte tala när man ska äta osv...
    Hur gör man med blöjbyten? finns speciell avsedd plats för detta? nr 1 är ju enkelt och går fort, men värre med det andra om det skulle hända...
    Är det dyrt att köpa snacks om bord? hade tänkt ta med typ majskrokar och lite att tugga på, men är rädd att de tar det i säkerhetskontrollen. Är det att köpa på tax-freen som gäller då?
    Sen är det väl bara att bunkra upp med leksaker osv, samt förbereda sig på att få springa ngr maraton fram och tillbaka haha

Skulle vara mycket tacksam om det finns ngr specialknep/tips som ni vill dela med er av?

TACK
    Den mat som barnet behöver ha under flygresan får du ta med dig genom säkerhetskontrollen. Det ska inte vara några problem med majskrokarna mao. :) Vi kommer att ha med både färdigblandad ersättning och nån burk med fruktpuré.
  • MammaCh

Hej!

Vi ska också åka med ovanstående bolag med vår 20-månaders son som är Mr Spring i benen himself...)och jag delar verkligen din oro! För hur ska detta gå, vi ska bara till Teneriffa och jag är inte gravid, men ändå......... Det vi gjort iaf är att gå in i deras reseshop och boka exakt de säten vi vill ha (som vi iaf tror är bra -fråga mig igen om en månad, då kan jag berätta om vi hade rätt...) 

Dels flyger vi sunclass (ca 10 cm extra benutrymme, kostar 300kr extra per vuxen till Teneriffa, tror de ingår till Thailand!), dels har vi bokat platser på rad 11, plats a och b. För som det såg ut på ritningen över planet så finns det lite mer plats just där eftersom sätet jämte är ett sk Crew Seat, dvs ett säte vikt åt personalen och det sätet är alltså tomt under flygningen! Vår plan är alltså att sonen ska kunna husera i den lilla hörnan som blir där, alt kanske tom sitta på det sätet....... kan vara helt fel tänkt, men värt ett försök iaf. Kostade 300kr t o r att boka dessa platser. man kunde också boka till för en lite dyrare peng säten med ännu mer benutrymmen, men några andra vi känner sa att det inte var värt det eftersom den ytan tyvärr alltför ofta fylls av folk som står upp o väntar på gå på toa, behöver trösta sitt skrikande barn etc. Hu!

Svar på tråden Någon som flugit med ving(Thomas cook airlines) nyligen??