• Armani

Tunna fingervantar i ull- vart hittar jag det?

Söker efter ett par tunna fingervantar i ull till vår dotter som är två år att kunna ha innanför sina vanliga vinterhandskar. Hon har ett par tumvantar i ull från pop som är kanon, men dom är för tjock och klumpig att ha innanför hennes hansdskar (Hestra) så en tunnare och som sagt gärna en fingervante skulle vara perfekt Gärna över nätet oxå!

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥Alicia 081015 & Noel 100503♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Tunna fingervantar i ull- vart hittar jag det?
  • Ettantian

Vi har ett par tunna fingervantar från p.o.p vet dock inte om det är ull men skulle tippa på det :)

• Armani
    Ettantian skrev 2011-01-05 12:03:56 följande:
    Vi har ett par tunna fingervantar från p.o.p vet dock inte om det är ull men skulle tippa på det :)
    Har kollat på dom men blev så osäker då det bara är 50% ull i dom, skulle gärna vilja ha mer än så Obestämd Hon verkar vara en som är frusen om händerna nämligen... Men vad tycker du annars om dom, är dom varma och smidiga?
  • Ettantian

Vi har gillat dem jättemkt, var det ända paret min dotter ville ta på sig. Kan dock inte säga så mkt om hur varma dem är, hon hade dem i höstas och nu har hon dem när vi åker bil.

• Armani

Har sökt som attan nu men hittar bara ett par som är 100 % merinoull som även ska vara så tunna att man kan ha dom under dom vanliga handskarna, men det är dock tumvantar och det kanske blir jätteklumpigt?
    http://shop.textalk.se/se/article.php?id=12693&art=3425068
    Någon som provat dom?

Ett annat par som jag hittat är från Lindberg. Fingervantar, men dock "bara" 70% ull.
    http://www.sweetfunky.se/lindberg--bratten-wool--glove-gra-p-5889-c-691.aspx

Båda var ju till bra pris så kanske lika gärna kan slå till på bägge direkt Obestämd

• mejmej

sonen (2år) som total vägrar hanskar (allt från hester everest pop, hanskar med fingrar mm.) har bara atcepterat "magiska fingervantar". men givetvis har han frusigt och sat det när vi varit ute. letade ochså efter ullfingervantar till honom och hittade pops. de är STOR skildnad från vanilga. sonen omnäner dom som de varma fingervantarna.

men blev väldigt sugen på att också beställa de lindbergsvantarna du hittade.

• Armani
    mejmej skrev 2011-01-06 14:49:43 följande:
    sonen (2år) som total vägrar hanskar (allt från hester everest pop, hanskar med fingrar mm.) har bara atcepterat "magiska fingervantar". men givetvis har han frusigt och sat det när vi varit ute. letade ochså efter ullfingervantar till honom och hittade pops. de är STOR skildnad från vanilga. sonen omnäner dom som de varma fingervantarna.

men blev väldigt sugen på att också beställa de lindbergsvantarna du hittade.
    Va kul att höra att han tycker att pop´s fingervantar är varma Beställde iaf dom från Lindberg, börjar med dom och ser om dom är bra annars får jag köpa dom andra och prova dom ist
  • MKAsson

Reima har fingervantar i 100% ull. Ungefär samma tjocklek som Pops fingervantar tycker jag. Jag har köpt mina i fysisk butik (NK i Stockholm brukar ha dem) men det är ju inte omöjligt att de finns att köpa på nätet också...

• Armani
    MKAsson skrev 2011-01-06 21:29:57 följande:
    Reima har fingervantar i 100% ull. Ungefär samma tjocklek som Pops fingervantar tycker jag. Jag har köpt mina i fysisk butik (NK i Stockholm brukar ha dem) men det är ju inte omöjligt att de finns att köpa på nätet också...
    Jasså har dom, tack för tipset! Ska genast kolla om jag kan hitta åt dom
  • Lucky

Stadium har tunna ulltumvantar(Everest) för ca 39:-, har funkat toppen för min dotter att sätta under hestra fjellvott när hon blivit kall!

• Armani
    MKAsson skrev 2011-01-06 21:29:57 följande:
    Är du säker på att det är just Reima? Kan nämligen inte hitta dom nånstans alls på nätet och dom finns inte med ens på deras egna sida
    Lucky skrev 2011-01-06 21:53:10 följande:
    Stadium har tunna ulltumvantar(Everest) för ca 39:-, har funkat toppen för min dotter att sätta under hestra fjellvott när hon blivit kall!
    Det är dom handskarna som dottern har oxå Hur många % ull innehåller den vanten?
  • Lucky

Jag kommer tyvärr inte ihåg, inte 100% har jag för mig iaf! Men eftersom de är så billiga kan det ju vara värt ett försök! Själv gillar jag inte riktigt fingervantar under för jag tycker fingrarna blir kallare när de separeras.

• Armani
    MKAsson skrev 2011-01-06 22:21:02 följande:
    Jodå, helt säker på att det är Reima. Du hittar dem här: www.reima.fi/se/kollektion/kuksa/

Lycka till!
    Tack! Såg att jag hade gjort missen att klicka i baby ist för barn då jag sökte
    Lucky skrev 2011-01-06 23:30:02 följande:
    Jag kommer tyvärr inte ihåg, inte 100% har jag för mig iaf! Men eftersom de är så billiga kan det ju vara värt ett försök! Själv gillar jag inte riktigt fingervantar under för jag tycker fingrarna blir kallare när de separeras.
    Det där har jag funderat på oxå... Klumpigt med dubbla tumvantar, eller kallt med fingervantar under? Obestämd Får nog prova mig fram vad som blir bäst för henne
  • MKAsson

Har du kollat om Hestra har innervantar till barn? Det har jag köpt till mig själv, tunna och smidiga i 100 % merinoull.

• Lucky

Fast de tunna tumvantarna är ju precis lika tunna som fingervantar så i klumpighet mätt kan det inte vara någon skillnad! Ett barn på mitt jobb hade en extra sån ullvante som finns i fjellvott under fjellvott-vanten och det funkade för henne...
    Hoppas du hittar nåt som funkar

• Armani
    MKAsson skrev 2011-01-08 10:14:23 följande:
    Har du kollat om Hestra har innervantar till barn? Det har jag köpt till mig själv, tunna och smidiga i 100 % merinoull.
    Det finns lösa foder har jag sett, men har inte hittat nån annan direkt innervante.
    Lucky skrev 2011-01-08 10:24:13 följande:
    Fast de tunna tumvantarna är ju precis lika tunna som fingervantar så i klumpighet mätt kan det inte vara någon skillnad! Ett barn på mitt jobb hade en extra sån ullvante som finns i fjellvott under fjellvott-vanten och det funkade för henne...
    Hoppas du hittar nåt som funkar
    Jo, fast går jag till mig själv så skulle jag nog själv hellre vilja ha ett par fingervantar ist för tumvantar under ett par tumvantar. Men alla är vi olika så det kanske inte alls är nåt som just hon vill ha.
    Har oxå funderat på om man skulle ta ett extra foder i kanske, det kanske skulle kunna funka
  • Lucky

I en mindre stl än vanten, annars blir det svårt att få i skulle jag tro...

Svar på tråden Tunna fingervantar i ull- vart hittar jag det?