Dröm om hissar.....
Jag har under många års tid regelbundet drömt en dröm som jag skulle vilja ha lite tankar av er kring.
Jag kan absolut inget om drömtydning men skulle vilja veta vad den kan betyda.....
I drömmen ska jag "hem" och jag bor i en lägenhet högt upp i ett hyreshus.
Nästan alltid på våning 14.
Jag kliver in i hissen och trycker på knappen för våning 14. Hissen börjar gå uppåt och när den kommer till
våning 14 passerar den och åker ända upp, vanligtvis våning 20. Där stannar den några sekunder och dörrarna
går inte upp. Plötsligt börjar hissen falla neråt och jag väntar till vi närmar oss våning 14 och då trycker jag på
knappen.
Här kan drömmen variera lite. I vissa drömmar stannar hissen då, på våning 14 och jag kan darrande och chockad ta mig ut. I andra ramlar hissen ända ner för att på en gång stiga uppåt igen och passera nr 14 och åka högst upp, för att falla ner, men då jag trycker på knappen i exakt rätt ögonblick stannar hissen där den ska.
Alltihop är ordentligt läskigt och jag vet i vissa drömmar redan innan vad som kommer att hända. Men jag måste ju komma "hem" så jag är tvungen att ta hissen ändå.
Jag är inte hissrädd i vaket tillstånd och inte i drömmarna heller.
Någon som har några idéer om vad drömmarna kan handla om?