Jag vill flytta "hem" men sambon vägrar
Jag bor med sambo och en liten bebis 60 mil ifrån där jag är uppvuxen och där jag har föräldrar, syskon och hela släkten. Jag trivs jättebra där vi bor men när vi fick barn i somras har jag börjat känna att det vore så kul att bo närmare familjen, med syskonen som också har små barn och vännerna. Vi bor i sambons hemmatrakter och han vill inte flytta. Han har jobb och sin tennisträning som han tränar flera gånger i veckan och jag förstår att han inte rä pigg på att flytta. Vi håller på att leta hus och jag har börjat känna att det skulle kännas dumt och fel att köpa hus här uppe när jag egentligen vill flytta "hem" igen. Eller ja... dumt och dumt, jag trivs ju bra här uppe men vill som sagt bo närmare familj och vänner. Jag har en barndomsvän som ska ha barn i vår och det vore så kul att bo lite närmare henne då eftersom vi kommer vara mammalediga samtidigt. Sambon har inga direkta vänner alls förutom genom tennisen men dem umgås han aldrig med annars.
Vad gör man i ett sånt här läge? Det är ju inget litet projekt att flytta heller och känslan är att vi kommer stanna här uppe. Men jag har svårt att bara ignorera den där lilla känslan som börjat ta form... Det skulle ju trots allt vara en större grej för honom att flytta än det är för mig att stanna kvar...