Ni som äter /har ätit Lergigan Comp. Kolla hit tack

Ni som  äter eller har ätit lergian comp

Från vilken vecka åt ni? Hjälper det, om Ja, hur bra fortf illamående/kräkningar?
    Hur många tabletter om dagen åt ni? Hur lång tid imellan varje intag av tablett har ni? 

Tacksam för svar

• Svar på tråden Ni som äter /har ätit Lergigan Comp. Kolla hit tack
  • Fiyali

Jag åt bara på kvällen för att kunna sova(mådde illa dygnet runt), åt då 50 styrka.
    Jag blev så himla trött av de så jag brydde mig inte om de på dagarna. Åt hela graviditeten - månad 7.

• väntanstidernr1

Har ätit från v 7. Men för mig har det inte hjälpt, jag spyr ändå så nu bryr jag mig inte om att ta dom längre. Är i v 14 nu och fortfarande sjukt illamående. Men har gett upp, finns inget som hjälper dör mig.

• Lillafinajag

Jag tog det ett par veckor från vecka 12-14 kanske.

Upplevde inte att det hjälpte mot illamåndet alls... Min räddning blev att äta små portioner minst var 3de timme...

¤ Maximilian <3 ¤
  • väntanstidernr1

Tog 3 om dagen förresten, men visst blir man trött av dom. Fast jag vande mig vid det!

• needtobreathe

Tog 10 om dagen, maxdos på lergigan comp, vanliga lergigan, torecan + primperan. Inget fungerade. Compen spydde jag satan av, värdelösa. Började v 8 men gav upp, låg inne på sjukan me dropp pga uttrorkning o vätskebrist nåra ggr. Terapiresistent hyperemesis.

• oktoberbarn2006

jag åt tom vecka 11, jag mådde fortfarande illa men de stoppade kräkningarna. efter vecka elva blev illamåendet bättre och jag ville hellre vara pigg och lite mer vaken. mår fortfarande illa i v 17, men är mcyket bättre...

• J W

Tog de från v.6... Har tagit 1-3/dag beroende på hur jag mått...
    Jag har ju fortfarande mått illa och ibland kräkts, men de dagar jag inte tagit nån tablett har jag kräkts upp ALLT jag ätit. Och om jag inte åt så spydde jag galla som ett tok.
    Är nu i v.15 och tar en varje morgon och tycker jag klarar mig ganska bra på det.
    (Har varit likadant de förra gångerna jag var gravid)

Har inte upplevt att jag blir trött av Lergigan comp. De innehåller ju både koffein och efedrin för att motverka tröttheten. Hjärtklappning får jag litegrann just när tabletten tas upp i kroppen.
    Lergigan comp finns dessutom bara i en styrka.

• MHK

Tyvärr hjälpte inte Lergigan Comp mig, inte alls. Man ska ju ta dem 1 timme innan måltid, jag lyckades alltid spy 10 minuter efter tagen tablett. jag tog maxdos varje dag men till sist tröttnade jag efter det inte hjälpte alls. Jag ordnade medicin från Frankrike som hade hjälpt mig vid min förra graviditet. 

• lillfisen2011

Jag åt lergigan comp + postafen 3 ggr om dagen jag tog dem tillsammans från v.8-16. De hjälpte mig.

• Jeanki

Åt 3 om dagen i ca 2 månader, de hjälpte ingenting. Spydde konstant och fick bli inlagd några ggr. V 18 tror jag det var (är nu i v21) fick jag istället prova Ondansetron och vilken lycka, de tar iofs inte bort illamåendet helt men jag får för det mesta behålla det jag äter och dricker.

Svar på tråden Ni som äter /har ätit Lergigan Comp. Kolla hit tack