• Bupan

Finns det någon nätsida för just begagnade tvillingkläder???

Undrar precis som i rubriken om någon vet någon sida med begagnade tvillingkläder. Letar just nu tex fleeceoveraller men det är svårt att hitta till just tvillingar.
    Någon som kan tipsa?

Tack! 

• Svar på tråden Finns det någon nätsida för just begagnade tvillingkläder???
  • La Lola

Kollat Tradera?
    Där kan man hitta 2 lika i samma annons.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bupan

Ja där har jag sett en del, men tänkte mera på någon annonssida med enbart tvillingkläder och saker.

• La Lola
    Bupan skrev 2011-01-05 19:23:04 följande:
    Ja där har jag sett en del, men tänkte mera på någon annonssida med enbart tvillingkläder och saker.
    Finns det inte en hemsida för just tvillingföräldrar?
    Det fanns en förr iaf...minns inte vad den hette....

Kanske finns Köp&sälj där tänkte jag.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Bupan

Jag var inne och såg den sidan, men då måste man bli medlem om jag förstod rätt och det kostade ca 400 kr. Är just nu bara intresserad av att kunna se annonser. Fast och andra sidan så kanske det inte är helt fel att gå med där för just stöttning och information. 
    Tack alla för era svar! :) 

• Mojs83

Jag var endast med i tvillingklubben under graviditeten samt första året. Sen har jag inte sett någon vits i det.

• Finns ingen ledig signatur

Sök på facebook, i gbg vet jag att det finns en tvillinggrupp för där är jag med, men det finns säker fler......

• HelenaMaria

Jag kanske är dum men behöver tvillingar särskilda kläder? Vad är "tvillingkläder"?

• Amlin
    HelenaMaria skrev 2011-01-07 09:42:16 följande:
    Jag kanske är dum men behöver tvillingar särskilda kläder? Vad är "tvillingkläder"?
    Jag funderar på samma sak. Menar du tvillinggkläder som små kläder/prematurstorlekar eftersom många tvillingar kommer tidigt, eller tänker du likadana kläder?

Annars borde du ju kunna kolla efter klädpaket till nyfödda/bebisar och köpa fler paket så att säga då blir det ju snabbt många kläder. För egentligen behöver man väl inte annat än FLER kläder till tvillingar? Sern kan man ju då toppa upp med nya likadana set som man gillar lite extra om man vill klä dem likadant.
  • Bupan

Jo jag menar helt enkelt likadana kläder. Inget mer speciellt än så. Skulle tycka det vore roligt att kunna matcha dem lite och inte bara köra helt olika kläder, vilket det givetvis med kommer att bli då de kommer att ärva en del efter storebrorsan.  

• Kerstin W

Vi har en köp & säljtråd för tvillingprylar på vår Facebookgrupp. VI SOM HAR TVILLINGAR I GÖTEBORG MED OMNEJD. Vet att det ligger ute en del saker nu och om det man söker inte finns kan man ju bara lägga in en annons!

• Kerstin W
    Kerstin W skrev 2011-01-11 14:40:03 följande:
    Vi har en köp & säljtråd för tvillingprylar på vår Facebookgrupp. VI SOM HAR TVILLINGAR I GÖTEBORG MED OMNEJD. Vet att det ligger ute en del saker nu och om det man söker inte finns kan man ju bara lägga in en annons!
    Aktuella annonser just nu...

Jag köper gärna kläder i strl 86 till pojkar,skicka ett meddelande bara i min inkorg tack!
    Hej
    Någon som har 2 st Babybjörn babysitter 1-2-3 att sälja?
    hej söker tvillingpojk kläder har ju haft 4 flickor innan och äger inte ett pojkplagg :)
    skulle vilja ha från nyfödd till 62,68 till att börja med. Mina pojkar kommer i April så kanske dags att fixa lite sånt här nu. skicka ett medelande här på face eller maila mig på venborg@aol.se om ni har något ni vill sälja mig :) mvh
    Hej! Någon som har två bakåtvända bilbarnstolar att sälja? :)
    Hej Hej, Jag är ute efter en Urban Jungle Duo. Någon som har en att sälja eller kanske känner någon som känner någon...
    SKOR strl 17? 18?
    Tjejerna har vekligen mini små fötter. Rejäla och ordentliga, ej sandaler
    Någon som säljer Polaren o Pyrets pyjamas/overaller i Polarn O. Pyret-randen. De med tryckknappar från hals till benslut och muddar som kan vikas ner när barnet växer? Storlek 80 och större (för framtiden...) är av intresse!
    Hej alla snälla tvilingföräldrar!Jag är en blivande tvilingmamma (i juni ,om allt går enligt schemat:)).
    Jag har börjat titta på grejer för bebisarna,och är helt trött på allt letande.Jag vill helst köpa begagnad,från ett ställe allt,helst.
    Jag behöver ett bra tvilingbarn(helst en som har liggdelar också) ,en spjälsäng med madrass(helst rent och fin madrass såklart),2 babysitter(om ni har såna enkla,som kan monteras ner och tvättas) och en skötbord med några lådor under,typ Diktad från Ikea.Jag kan tänka mig att köpa allt möjligt faktiskt,bara ni vill bli av med grejer till en rimligt pris,t ex babywatcher,babykläder,amningskudde,osv.
    kontakta mig gärna privat på FB,jag svarar så fort som möjligt.
    hälsningar
    Säljer någon resesängen Crib Light märke Babybjörn? Finns det två är det ännu bättre!
    Hej, har två styckna babybjörn bärsele med ryggplatta, svart m. röda detaljer, o svart med rosa detaljer.
    500kr svart-röd
    700 svart-rosa
    Finns att hämta på HISINGEN.
    2 oanvända vinteroveraller
    - en grårutig och en brunrutig, stl 62
    Jättemysiga med fleecefoder inuti. Våra twins var dock för små
    för dem.. Jag kan maila bilder. 100 kronor styck
    Säljer lite olika saker:
    2 stycken sulkysar från Chicco :
    Kompakt sulky med tillbehör - förvaringskorg, sommar/vinter-sufflett samt regnskydd. Tålig konstruktion genom ellipsformade rör i aluminium. Dubbelt säkerhetssystem för upp- och hopfällning. Handtaget gör den enkel att bära. 5-punktsbälte. Fotsäck och regnskydd medföljer.
    Pris: 650 KR/ styck
    Säljer Carena resesäng , lättihop fallbar, välskött, endast använd ett fåtal gånger
    Pris: 250 KR
    Ikea växasäng : inkl. madrasser och stödbräda, färg blå
    Bred 80, längd: 130
    Pris: 300 KR
    Lite skor till salu:
    Säljer 2 x KAVAT skor Strl: 24, modell grå med svarta detailjer. Pris: 80 kr/ paret
    Säljer 2 x Kavat fodrade kängor strl: 24, svarta. Pris; 100 Kr/ paret
    2 trehjulingar säljes, är super fina!
    Mailar gärna bilder.
    Emmaljunga Twin cangaroo tvillingvagn
    Är det någon som vet någon som behöver en tvillingvagn!?
    Svart och grå sittvagn och två marinblå och ljusblå liggdelar i jättefint skick säljes. Modellen är liknande Urban jungel med två svängbara hjul fram och väldigt lättkörd.
    Vi har inte använt liggdelarna så mycket eftersom tjejerna passade i dem under den kalla vintern och sittvagnen är också i mycket bra skick. Ser inte mycket använd ut i tyget.
    Jag har hur mycket tvillingkläder som helst alltså dubbelt av allt! för tjejer =) säljer nu allt i strl 50/56 bor i Sthlm men kan tänka mig att frakta =) har köpt kläder i dessa strl för minst 6000!!!
    Hör av er om intresse finns!
    för ungefär 3 veckor sen · Markera som ovidkommande · Anmäl · Ta bort inlägg
    Söker efter en svart liggdel till en URBAN JUNGLE syskonvagn. Vill ni sälja er så hör av er till mig!
    Någon som har tvillingkläder stl 80 pojkar att sälja?
    Gillar mjuka kläder i glada färger,Ej jeans,pike eller skjortor.
    Har pojkläder 74-80 att sälja dubbelt av några,finns bilder att maila.
    Säljer 2st dr brown nappflaskor 240ml 80:-
    Bild finns att skicka.
    säljer min sparsamt använda baby jogger city elite dubbel.
    Med oanvänt regskydd sammt 2 åkpåsar.
    maila för info bilder osv. finns i harestad /kungälv
    men är i majorna regelbundet
    www.babyjogger.com/city_elite_dbl_dtl.aspx
Svar på tråden Finns det någon nätsida för just begagnade tvillingkläder???