• KatrinSG

Öppna förskolor i Malmö?

Ska vara hemma igen med min 1-åring efter att pappan varit hemma ett tag. Skulle gärna vilja gå på öppna förskola och vill veta vilka som är bra och om det är olika inriktningar på de olika ställena? Har inget emot att ta mig runt så hela Malmö går bra. Tacksam för tips!  

• Svar på tråden Öppna förskolor i Malmö?
  • Zephir

Familjens Hus (Folkets Park) och Barnens Hus (Triangeln) har jag hört är bra =)

• MalmöAnna

Vi har testat Barnens Hus, Familjens Hus samt Kompassen och jag tycker Kompassens öppna förkola är överlägset bäst. Rymliga lokaler, härliga avslappnade föräldrar, härlig sångstund varje dag kl 11 och Inger o Fanny som arbetar där är verkligen toppen. De bryr sig och engagerar sig i dig och ditt barn (om du vill). Dessutom har de öppet 9-14, och inte 9-12 som de andra, och det har passat mig o lilltjejen bäst.

Kan också vara bra att veta att på de andra förskolrna behöver du vara där senast 9.30 för att få komma in innan det blir fullt. På Kompassen kan du komma närsom och vara säker på att få plats.

Ha det så mysigt!

• Zephir

Var ligger Kompassen?

Tycker väl att det som är jobbigast med Familjens Hus är att det blir fullt så snabbt och att lokalerna är något trånga. Sångstunden och föräldrarna är dock härliga. Och de har engagerat sig jättemycket i vår lilla son =)
    Men om Kompassen är mycket mycket bättre kanske det är värt att byta..

• MalmöAnna

Kompassen ligger på Rasmusgatan, osäker på nummret men du hittar det via malmo.se
    Det tar ett par minuter att gå dit från Södervärn.

Gillade också sångstunderna på FH men, som sagt, tycker det är alldeles för trångt där. Prova Kompassen vetja! ;) Fast jag kanske inte ska spria ut hur härligt det är där, då blir det kanske värsta rusningen dit och vips måste man vara där tidigt för att komma in...   ;)

Svar på tråden Öppna förskolor i Malmö?