Är det försent att skola om sig när man är 36?
Jag kommer i såfall att vara nästan 40 när utbildningen är klar. Vad tycker ni? Är det värt det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-05 22:08
Berätta gärna om egna erfarenheter!
Jag kommer i såfall att vara nästan 40 när utbildningen är klar. Vad tycker ni? Är det värt det?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-05 22:08
Berätta gärna om egna erfarenheter!
Tycker jag visst inte, då är det 25 år kvar du ska jobba! När jag pluggade till undersköterska hade vi en man på 56 i klassen! Nu på socionomprogrammet har vi haft flera i 40-årsåldern. Go for it!
Det är ALDRIG försent om du verkligen vill något.. =)
Klart det inte är...min mamma är 56år och ska gå sjuksköteutbildningen nu i januari 2011 =)
Verkligen inte för sent, har också flera i klassen med den åldern. Du har massa år kvar att jobba sen:)
Om det är nåt du verkligen vill så är det absolut värt det!
lycka till
Har oxå flera i klassen med den åldern. =)
Jag skolade om mig när jag var 32-34 år. Det var inget konstigt med det. Hade både yngre och äldre klasskompisar. Det trista var att börja om på arbetsmarkanden och konkurrera med de yngre samt kunna få ett fast jobb. Det tog två år. När jag väl hade fast anställning ville jag ju ha barn, så då blev det ändå ingen "karriär". Nu är jag 40 år och föräldraledig med två småbarn. Är ganska långt ifrån båda yrkena just nu, känns det som (fritidspedagog och IT-tekniker). Tyvärr måste ändå studielånen betalas!
Om du är färdig med småbarnsåren och kan plugga utan stora studieskulder så ska det inte vara något problem.
Lycka till!
Om du tänker skola om dig till något du känner du kommer trivas med under resten av tiden.... go for it!!!!!
Nej, självklart inte.
Du har ju fortfarande 25 år kvar att jobba.
25 år att vantrivas om du jobbar med nåt du inte vill.
Jag omskolade mig när jag var jag var lite äldre - klar när jag var 34.
Då hade jag ändå en universitetsutbildning sedan tidigare.
Ångrar mig inte en sekund.
Sonen kommer att vara fem när jag börjar i så fall, jag är ensamstående, så det kommer väl att bli lite halvkörigt med dagistider och liknande, men om man verkligen försöker att sitta och plugga på dagarna, så man är klar på eftermiddag/kväll när det är dags att hämta på dagis, så borde det väl funka? Utbildningen är tre år, med ett ev.extraår. Och det är klart, när man tänker på att det faktiskt är 25 år kvar att jobba så är det ganska lång tid...