• solista

Billigaste resan till Turkíet?

Var hittar man den? Till vilken destination? Vilket flygbolg?

• Svar på tråden Billigaste resan till Turkíet?
  • solista
    kokos skrev 2011-01-06 11:41:27 följande:
    när? hotell eller utan?
    I Augusti. Billigaste boendet man kan tänka sej för ensam mamma med två tonårsbarn o ett snart tonårsbarn. Kan tänka mej hostel, vandrarhem, BoB, Hyra lägenhet, soffsurfa, bostadsbyte....... Troligen inte hotell.....
    Billigt ska det vara.
    Var som helst på en badort med tillgång till shopping.
  • mia maria

Jag har varit mkt i Turkiet o ska dit i sommar igen. Är också ensamstående o reser med barnen.
    Åker dock alltid charter, så det är det jag kan bäst vad gäller Turkiet.

Hoppas du hittar en billig resa!

• kokos

Måste det vara förbeställt? Annars kan jag rekommendera Apollos Tickets. I augusti kan man hitta superbilliga flygstolar. Jag och min man har åkt för 600 kr tur och retur

• solista
    kokos skrev 2011-01-07 05:02:29 följande:
    Måste det vara förbeställt? Annars kan jag rekommendera Apollos Tickets. I augusti kan man hitta superbilliga flygstolar. Jag och min man har åkt för 600 kr tur och retur
    ok, det var ett tips att lägga på minnet! Vi är väldigt flexibla o kan eg. åka vart som helst bara det är billigt. Jag är bara rädd att bli helt utan resa därför är jag ute i extremt god tid. Hur bodde ni då?
  • kokos
    walsol skrev 2011-01-07 10:58:37 följande:
    ok, det var ett tips att lägga på minnet! Vi är väldigt flexibla o kan eg. åka vart som helst bara det är billigt. Jag är bara rädd att bli helt utan resa därför är jag ute i extremt god tid. Hur bodde ni då?
    Vi har ju då släkt därnere så därför åker vi alltid med bara flyg Men ett billigt hotell är ju lätt att få tag i när man väl är på plats
  • solista
    kokos skrev 2011-01-07 11:28:54 följande:
    Vi har ju då släkt därnere så därför åker vi alltid med bara flyg Men ett billigt hotell är ju lätt att få tag i när man väl är på plats
    Vad är ett billigt hotell? Hur billgt? Är det lätt att bara knacka på mitt i värsta högssäsongen o be om ett rum för 4?
    Vart i Turkiet flyger apollo tickets? Är det billigt att äta o shoppa i Turkiet? Har du ngn spec. rekommendation på ngt, vad som helst? Mål? Att göra? Måsten?
    Vår huvudsakliga önskan är sol, bad, shopping o en eller två dagsutflykter till ngt läckert ställe. Gärna naturupplevelse.
  • kokos
    walsol skrev 2011-01-07 15:06:25 följande:
    Vad är ett billigt hotell? Hur billgt? Är det lätt att bara knacka på mitt i värsta högssäsongen o be om ett rum för 4?
    Vart i Turkiet flyger apollo tickets? Är det billigt att äta o shoppa i Turkiet? Har du ngn spec. rekommendation på ngt, vad som helst? Mål? Att göra? Måsten?
    Vår huvudsakliga önskan är sol, bad, shopping o en eller två dagsutflykter till ngt läckert ställe. Gärna naturupplevelse.
    Det kryllar av pensionat i Turkiet där det är lätt att få rum. Ska kolla ex på pris. Vi flyger alltid till Antalya, men de har flyg till Bodrum och Dalaman också.
    Nu äter ju vi bara på inhemska ställen och JA det är billigt. Shoppa är billigt beroende på hur mycket man prutar
    Om ni åker till Antalya/Side/Alanya kan jag varmt rekommendera en dagsutflykt till Manavgat. (Ett Vattenfall), Dimçay som är en flod där man kan äta på restauranger som har bord och stolar i vattnet. Man kan också bada där. Passar skönt i sommarens hetta Ett ställe som inte är så känt är Anamur. Där är jättefint och e underbar resväg utmed havet hela vägen. passar om man vill komma bort lite från turisterna
    Utanför Antalya finns Düden şelalesi som också är ett vattenfall, men med en underbar park att ha picknick i Glad

Vill man åka längre så är Pamukkale och Kapadokya verkligen att rekommendera, men då försvinner 2-3 dagar....
Svar på tråden Billigaste resan till Turkíet?