Studenter! Hur försörjer ni er under sommaren?
Ja, som rubriken lyder. Studenter med studielån, hur gör ni under sommarlovet? Får man stämpla då? Eller är det bara att jobba som gäller?
Ja, som rubriken lyder. Studenter med studielån, hur gör ni under sommarlovet? Får man stämpla då? Eller är det bara att jobba som gäller?
Jag jobbade alla somrar under åren jag studerade. Jobbade även extra emellanåt i perioder när studierna inte var alldeles för krävande. Vet inte hur jag hade överlevt ekonomiskt under terminerna annars
Jobbar.
Man får inte stämpla under somrarna längre som student (tidigare har man fått det).
Lägga undan lite pengar under terminen och förhoppningsvis få jobb i sommar. Som tur slipper jag hyran under juli och augusti men det skulle va skönt om man slapp be far om mat pengar.
I värsta fall om man inte får jobb, kan man läsa sommarkurser och ta studielån under sommarn.
Jag sökte sommarjobb som tusan, fick inga. Så jag läste heltid på Högsolan även under sommaren, tog CSN-lån, i sista hand.....
jobbade och/eller läste sommarkurser.
jag jobbade varje sommar medans jag pluggade :)
jobbar!!!
Jag har läst sommarkurs, dock bara med bidragsdelen från csn. Sen så brukar jag ta ut FP oxå.