• snorkråka

Studenter! Hur försörjer ni er under sommaren?

Ja, som rubriken lyder. Studenter med studielån, hur gör ni under sommarlovet? Får man stämpla då? Eller är det bara att jobba som gäller?

• Svar på tråden Studenter! Hur försörjer ni er under sommaren?
  • Skruff

Jag jobbade alla somrar under åren jag studerade. Jobbade även extra emellanåt i perioder när studierna inte var alldeles för krävande. Vet inte hur jag hade överlevt ekonomiskt under terminerna annars Glad

• snorkråka
    Skruff skrev 2011-01-05 23:06:25 följande:
    Jag jobbade alla somrar under åren jag studerade. Jobbade även extra emellanåt i perioder när studierna inte var alldeles för krävande. Vet inte hur jag hade överlevt ekonomiskt under terminerna annars Glad
    Jag har ju tänkt att jobba extra på mitt gamla jobb även under studietiden, men det finns inte så att jag kan jobba heltid under sommaren tyvärr.
  • Red Velvet

Jobbar.
    Man får inte stämpla under somrarna längre som student (tidigare har man fått det).

• snorkråka
    Red Velvet skrev 2011-01-05 23:11:12 följande:
    Jobbar.
    Man får inte stämpla under somrarna längre som student (tidigare har man fått det).
    Det var det jag hade för mig, har ett minne av att jag hört detta  någonstans!
  • Rödaskor

Lägga undan lite pengar under terminen och förhoppningsvis få jobb i sommar. Som tur slipper jag hyran under juli och augusti men det skulle va skönt om man slapp be far om mat pengar.

I värsta fall om man inte får jobb, kan man läsa sommarkurser och ta studielån under sommarn.

• MiisPiis

Jag sökte sommarjobb som tusan, fick inga. Så jag läste heltid på Högsolan även under sommaren, tog CSN-lån, i sista hand.....

• vita stenen

Jag har läst sommarkurs, dock bara med bidragsdelen från csn. Sen så brukar jag ta ut FP oxå.

Svar på tråden Studenter! Hur försörjer ni er under sommaren?