Vattkoppor och tavegyl
MIn dotter har vattkoppor. Hon är 5 år och fick tavegyl utskrivet igår kväll. I natt skrek hon fram till dess att jag la kalla handdukar på henne. Sen fick hon andra dosen tavegyl i morse och efter ett par timmar blev hon helt tokig. Hon går runt ,runt och skriker och det går inte att kontakta henne. Hon bara går runt runt och skriker. Ringde sjukvårdsrådgivningen och fick en jävla kärring på tråden. Enda vettiga jag fick ut av det hela var i allafall att man kunde bli speedad av tavegyl. Sen frågade hon massor om hon verkade vara påverkad psykiskt och när jag sa att jag inte känner igen henne alls så fick jag till svar ja men är hon påverkad psykiskt känner du igen hennes beteende. Sen blev hon sur på mig för att jag inte har en febertermometer och att jag inte tagit hennes temp. Men den försvann igår när jag tog febern på tjejen så gömde hon den innan jag han plocka undan den. Och som sagt var hon är ganska okontaktbar nu. FIck ett spydigt svar att ja men det finns ju på apoteket vilket jag svarade ja vaddå ska jag ta med henne på bussen eller vad ska jag göra? Hennes pappa åkte till göteborg innan detta hände. vad ska jag göra?
Kände mig jätteanklagad av denna sköterska hon ifrågasatte ifall min tjej hade någon mindre syskon och när jag sa nej fick jag till svar är det hon som låter så där. Ja det var hon som lät så och fick frågan om hon alltid pratade så. Fattar inte måste det anklaga en mamma som inte sovit på två dygn för att hon tagit hand om ett sjukt barn.
Ja inte vet jag vad som hänt för hon pratar bebisspråk totalt här. Hon pratar som en 2 åring, vad kan ha hänt? Sen de tidigare telefonsamtalet till sjukvårdsrådgivningen så vill jag ogärna ringa tillbaka.