• Pixie07

Desperat behov av råd!!!

Snälla någon - hjälp mig! JAG FÅR INTE I MIN POJKE DEN MAT HAN BEHÖVER SÅ NU ÄR JAG GANSKA SÅ DESPERAT EFTER RÅD!
    Min lille pojke på snart 5 månader dricker mjölkersättning pga. att amningen inte alls funkade. 
    Vi har kört  Baby Semp 1 till han fyllde 4 mån, och allt har gått bra.
    Men när vi nu skulle gå över till Baby Semp 2 så "flockade" / "grynade" sig mjölken så att de hela tiden täppte till de små hålen i nappflaskan. Jag har följt anvisningarna på paketet till punkt och pricka, jag har ringt och pratat med semper konsumentverk och jag har prövat olika nappflaskor med både större hål och skåra.
    Det som gör mig galen är att antingen är hålen för små så inte mjölken kan passera eller så är hålen / skåran för stor så han sätter i halsen.
    Obs! Vi har även prövat med NAN (nestles) ersättning, men den vill han inte dricka alls.

SÅ MIN FRÅGA TILL ER ANDRA MAMMOR / PAPPOR SOM KÖR BABY SEMP 2 - VILKA NAPPFLASKOR ANVÄNDER NI TILL ERA BEBISAR? VILKA NAPPFLASKOR FUNKAR OCH GER ETT LAGOM FLÖDE?

Snälla, är mkt, mkt, mkt  tacksam för svar!
  • Svar på tråden Desperat behov av råd!!!
  • Ema86

prova o vispa ersättnignen i kastrull innan du häller det i flaskan.

• sandras3

Jag ger mina baby semp 2 i mam flaskor. killen får med "napp" 2 och tjejerna med 3. Dom har ätit baby semp 2 sedan dom var 3 månader

• Pixie07
    sandras3 skrev 2011-01-06 14:51:13 följande:
    Jag ger mina baby semp 2 i mam flaskor. killen får med "napp" 2 och tjejerna med 3. Dom har ätit baby semp 2 sedan dom var 3 månader
    Tack så otroligt mkt, ska genast testa!
    :)
  • Pixie07
    Ema86 skrev 2011-01-06 14:21:12 följande:

prova o vispa ersättnignen i kastrull innan du häller det i flaskan.

Tack snälla för tipset- värt att pröva!
  • straw2008

köp färdigblandad eller blanda med elvisp, klumpar blir det ALDRIG då! DU kan blanda en liter på morgonen o ha i en tillbringare tills det tar slut....Sen har vi alltid klippt så stora hål som vällingen krävt, klipp lite med en sax bara tills det blir till belåtenhet :O)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • ninagirrl

Vi använder Mam flaska som man kan byta napp. 
    Sedan finns det paket, färdigblandade nam.

Svar på tråden Desperat behov av råd!!!