Köldskada?
Hej!
Min tjej är 7 månader gammal. Det har ju varit lite kallt under vintern med mycket vind. Jag undrar om det är så att hon har förfrusit sina kinder och om det kommer att bestå. Det är liksom två runda röda prickar på kinderna, som när man har varit ute och blir röd om kinderna, bara det att de är kvar även när hon är inne. Är detta att hon förfrusit dem? Kan jag göra något? Har jag förstört henne för all framtid nu?
Sen undrar jag. Vissa säger att man ska smörja in med Viledas wind&weather eller idomin salva när man ska ut men andra säger absolut inte smörja in med något alls. Vad säger du?
Sen undrar jag om du har något tips på att få henne att sova längre stund på morgonen? Hon vaknar vid 06-06:30 sen är hon vaken till ca 08-09 då hon sover igen. De morgnar när hon sover över 1 timma då är hon jättebra i humöret men när hon vaknar efter en halvtimma är hon trött hela tiden och gnällig. Så får hon sova flera gånger sen på dagen för att hon är så trött men varje gång sover hon bara 30 min ca.
Tack!!